به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی رمزارزی هیوبی (HTX) که مدتی پیش قربانی یک حمله هکری مخرب شده بود، اعلام کرده است که وجوه دزدیده شده توسط هکر در قبال دریافت 250 واحد اتریوم (ETH) به عنوان “پاداش باگ” به این صرافی بازگردانده شده است.

لازم به یادآوری است که یکی از کیف پول‌های داغ HTX روز 25 سپتامبر حدود 5000 واحد اتریوم (ETH) از دست داد که در آن زمان ارزش آن به حدود 8 میلیون دلار می‌رسید. مدت کوتاهی پس از وقوع این حمله، شرکت با مهاجمان تماس گرفت و ادعا کرد که به هویت آنها پی برده است. این صرافی به مهاجمان پیشنهاد داد 5 درصد مبلغ سرقت‌شده به ارزش حدود 400 هزار را به عنوان جایزه شناسایی باگ نزد خود نگه دارند. آنها قول دادند در صورت بازگرداندن 95 درصد از وجوه سرقتی قبل از روز 2 اکتبر، هیچ گونه اقدام قانونی علیه آنها انجام ندهند.

هکر هیوبی

جاستین سان، سرمایه‌گذار و مشاور HTX روز گذشته خاطرنشان کرد: «هکر انتخاب درستی انجام داد. مایلیم از همه کسانیکه در این راه به ما کمک کردند قدردانی کنیم!». او در ادامه تائید کرد که:

« تأیید می‌کنیم که هکر طبق قولی که داده بود، تمام وجوه را به طور کامل برگردانده است و ما نیز پاداش کلاه سفید 250 اتریومی را به آنها پرداخت کرده‌ایم. هکر انتخاب درستی کرد. از همه فعالان این صنعت برای کمک‌های بی‌دریغشان سپاسگزاریم!»

– جاستین سان (justinsuntron@) ؛ 7 اکتبر 2023

گفتنی است که در سه ماهه سوم سال 2023، هکرها در فضای کریپتو بیداد کردند. طبق گزارش اخیر پلتفرم امنیت بلاکچین Immunefi، در سه ماهه سوم 2023، حدود 76 حمله هکری بر روی پروژه‌ها یا شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو و Web3 صورت گرفته است. این رقم در مدت مشابه سال قبل فقط 30 مورد بوده است.

برای مثال، همزمان با حمله به صرافی هیوبی، میکسین نتورک (Mixin Network) هم پاداشی 20 میلیون دلاری به عنوان پاداش باگ به هکر این شبکه پیشنهاد کرد ولی امکان بازگرداندن وجوه توسط آنها بسیار بعید به نظر می‌رسد.

روز 6 اکتبر، آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری و فناوری‌های نوظهور، به بلومبرگ گفت که احتمالاً هکرهای کره شمالی پشت اکسپلویت میکسین نتورک هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array