به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم ردیاب بلاکچین Lookonchain به تازگی فاش کرده است که جاستین سان، بنیانگذار ترون (TRX) و کارآفرین شناخته‌شده دنیای ارزهای دیجیتال، روز چهارشنبه درخواست برداشت 80251 واحد رمزارز اتریوم (ETH) را ثبت کرده است. طبق این گزارش این کارآفرین مشهور، تاکنون با موفقیت حدود 43 هزار واحد اتر (ETH) را برداشت و به صرافی رمزارزی بایننس واریز کرده است. ارزش تقریبی این میزان اتر برداشت شده چیزی در حدود 70 میلیون دلار برآورد می‌شود.

این خبر با موجی از نگرانی‌ها در میان هولدرهای اتریوم (ETH) همراه شد، چرا که این اقدام مشکوک این سوال را مطرح می‌کند که آیا سان قصد دارد این دارایی عظیم را در بازار دامپ کند یا خیر. در صورت چنین اتفاقی، موج فروش گسترده حاصل از آن، بی‌تردید تاثیرات منفی زیادی بر قیمت اتریوم خواهد داشت.

این جابه‌جایی در حالی رخ می‌دهد که اتریوم (ETH) تلاش دارد موقعیت خود بالاتر از مقاومت 1645 دلار را پس بگیرد. آلتکوین اول بازار مدتی است که توانسته است به بالای خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود بازگردد و اکنون با قیمتی در حدود 1634 دلار در حال ترید شدن است.

نمودار روزانه جفت ارز اتریوم / دلار آمریکا
نمودار روزانه جفت ارز اتریوم / دلار آمریکا (ETH/USDT)؛ منبع: TradingView

پیش‌بینی قیمت اتریوم

اگر این دارایی دیجیتال بتواند ظرف 48 ساعت آینده، یکی از کندل‌های روزانه خود را بالاتر از ناحیه مقاومتی 1645 دلار ببندد و این فشار خرید ادامه داشته باشد، این احتمال وجود دارد که طی یک هفته قیمت آن تا سقف 1755 دلار افزایش یابد. طبق یک سناریوی بسیار صعودی، معامله‌گران حتی می‌توانند باعث شوند قیمت اتر طی چند هفته آینده حتی تا مرز 1880 دلار هم افزایش یابد. در این مسیر خریداران ابتدا باید مانع مهم 1755 دلاری را شکست دهند.

از سوی دیگر، ریجکت شدن قیمت در ناحیه 1645 دلاری می‌تواند منجر به کاهش ارزش اتریوم به زیر خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه در نزدیکی 1639.54 دلار شود. این دیدگاه نزولی می‌تواند با احتمال فروش یکباره دارایی‌ها توسط جاستین سان تقویت شده و اتریوم را در معرض خطر سقوط تا مرز 1555 دلار و پایین‌تر از آن قرار دهد.

با این وجود، شکل‌گیری یک الگوی پرچم صعودی در نمودار روزانه اتریوم می‌تواند داستان را به کلی تغییر دهد. از طرفی، خط اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه برای عبور از خط روزانه SMA تلاش می‌کند. این وضعیت نشان‌دهنده برتری نسبی خریداران نسبت به فروشندگان است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinedition

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array