به گزارش ایران دکونومی و به نقل از «سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور» رئیس پلیس راهور، به مناسب هفته نیروی انتظامی ترخیص خودروهای رسوبی تسهیل شده و همچنین پرداخت جریمه خودرو می‌تواند به شکل قسطی صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور با اشاره با آغاز هفته نیروی انتظامی از 13 مهر ماه عنوان کرد که در دستورالعمل جدید مالکان می‌توانند از تاریخ 15 مهرماه لغایت 27 مهرماه، هر روز تا ساعت 18 به استثنای روزهای تعطیل برای ترخیص خودرو مراجعه کنند (مالکانی که قبض جریمه خودرو را گم کرده‌اند به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند).

سرهنگ موسوی پور در خصوص برخی از موتورسواران و رانندگان که فاقد گواهینامه رانندگی هستند، گفت: «در این حالت با اخذ تعهدی مبنی بر گرفتن گواهینامه، خودرو تحویل فردی می‌شود که گواهینامه داشته و از سوی مالک معرفی شود.»

با استناد به صحبت‌های رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در این طرح هزینه توقفگاه بر اساس نرخ تعیین شده هیات وزیران در سال ۱۳۹۴ است، یعنی در خصوص خودروهای رسوبی تا پایان سال ۱۳۹۹ و در خصوص موتورسواران تا پایان سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

در نهایت سرهنگ موسوی پور به بحث پرداخت جریمه خودرو به شکل قسطی اشاره کرده و گفت: «خودروهایی که خلافی دارند این فرصت را دارند که براساس دستورالعمل های ابلاغی، 50 درصد از جریمه رانندگی را پرداخت و 50 درصد مابقی مبلغ جریمه خودرو تا یک سال تقسیط شده و خودرو برابر مقررات ترخیص شود.»

جریمه طرح ترافیک سال 1402 چقدر است؟

جریمه ورود به طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۹ هزار تومان اعلام شده است. این مبلغ نسبت به سال 1401، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

جریمه سرعت غیرمجاز سال 1402 چقدر است؟

یکی از اقداماتی که برای کاهش تصادفات و افزایش تمرکز رانندگان هنگام رانندگی انجام شده، جریمه کردن نقدی و غیر نقدی راننده برای زیر پا گذاشتن قوانین است. این تخلفات توسط دوربین‌های کنترل سرعت بررسی و ثبت می‌شوند.

جریمه سرعت غیر مجاز تا 30 کیلومتر (یعنی 30 کیلومتر برساعت بیشتر از حد مجاز)

در صورتی که راننده با سرعت 30 کیلومتر بیش از حد مجاز در شهرهای بزرگ و جاده‌ها رانندگی کند، میزان جریمه پرداختی 60 هزار تومان و در شهرهای کوچک 45 هزار تومان و روستاها 30 هزار تومان می‌باشد.

جریمه سرعت غیر مجاز بیش از 30 کیلومتر (یعنی بیش از 30 کیلومتر برساعت بیشتر از حد مجاز)

در صورتی که راننده با سرعت بیش از 30 کیلومتر بالای حد مجاز رانندگی کند، جریمه خودرو در شهرهای بزرگ 200 هزار تومان، شهرهای دیگر 180 هزار تومان و در روستاها 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در سال جدید(1402) با افزایش 7 درصدی آن مواجه هستیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array