به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از این که لایت کوین (LTC) در ماه جولای موفق شد سقف سالانه خود را در حدود 115 دلار به ثبت برساند، در یک مسیر نزولی مستمر قرار گرفت و تا امروز بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در حال حاضر، نقره دیجیتال با 1.05 درصد افزایش قیمت در بازه زمانی روزانه، بالاتر از  منطقه حمایت افقی بلند مدت 63 دلار و با قیمت 65 دلار و 23 سنت ترید می‌شود.

از زمان ثبت پایین‌ترین سطح سالانه در محدوده 56 دلار، این ارز دیجیتال بالاتر از منطقه افقی 63 دلار معامله شده است. لایت کوین در ماه سپتامبر دو کندل صعودی دیگر ایجاد کرد. بسته شدن این کندل‌ها در ناحیه افقی 63 دلاری اهمیت آن را بیشتر از قبل برجسته کرد. با این حال، این هفته خطر بسته شدن یک کندل نزولی قوی، لایت کوین (LTC) را تهدید می‌کند.

نمودار هفتگی قیمت لایت کوین
نمودار هفتگی قیمت لایت کوین؛ منبع: TradingView

علاوه بر پتانسیل یک کندل نزولی در این هفته، شاخص مقاومت نسبی (RSI) هفتگی نیز نزولی است. معامله گران از این اندیکاتور به عنوان یک شاخص حرکت برای ارزیابی موقعیت خرید و فروش بازار استفاده کرده و مشخص می‌کنند که اکنون وقت خرید یک دارایی است یا فروش. اگر RSI بالاتر از خط میانی و سطح 50 و روند حرکت آن صعودی باشد، گاوها همچنان کنترل اوضاع را در دست دارند، اما اگر این اندیکاتور پایین‌تر از سطح 50 قرار بگیرد، وضعیت برعکس خواهد بود.

در حال حاضر، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار هفتگی لایت کوین (LTC) زیر سطح 50 و نزولی است که هر دو نشانه غلبه روند نزولی بر بازار این ارز است.

در روند صعودی، روز 15 سپتامبر این آلتکوین از مقاومت خط روند نزولی خارج شد. از آنجایی که این خط روند برای مدت 74 روز باقی بود، شکست آن نشانه تکمیل اصلاح قبلی تلقی می‌شود. در حالی که پرایس اکشن کنونی این ارز اکنون مختلط است، اندیکاتور RSI در نمودار روزانه وضعیتی صعودی دارد؛ چرا که اخیراً شاهد شکل‌گیری یک واگرایی صعودی در آن بوده‌ایم. واگرایی صعودی زمانی رخ می‌دهد که افزایش مومنتوم با کاهش قیمت همراه باشد. این وضعیت اغلب منجر به تغییر روند به سمت یک حرکت صعودی می‌شود.

با توجه به وضعیت اندیکاتور RSI، احتمال شکست قیمت لایت کوین بالاتر از ناحیه مقاومت 68 دلاری بیشتر است. اگر این اتفاق بیفتد، افزایش 28 درصدی، قیمت را به سمت مقاومت بعدی در نایحه 85 دلار هدایت می‌کند.

نمودار روزانه قیمت لایت کوین
نمودار روزانه قیمت لایت کوینLTC/USDT. منبع: TradingView

با وجود این دیدگاه صعودی، شکست خریداران و ریجکت شدن از ناحیه مقاومت ۶۸ دلاری می‌تواند منجر به افت قابل توجه قیمت لایت‌ کوین گردد. در چنین شرایطی، افت 10 درصدی قیمت، لمس تراز 59 دلار را در دستور کار قرار می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array