به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه اجتماعی تازه تاسیس استارز آرنا (Stars Arena) که هفته پیش بر بستر شبکه بلاکچین آوالانچ راه‌اندازی شد، مورد حمله هکرها قرار گرفته است. روز 5 اکتبر (13 مهر) یکی از کاربران این پلتفرم با نام Lilitch.eth این حمله را شناسایی کرد و مدعی شد بیش از 1 میلیون دلار در نتیجه این اتفاق از دست رفته است. تیم توسعه‌دهندگان Stars Arena ضمن تایید این حمله آن را “جنگ” علیه این برنامه خواند و گفت مجموع زیان وارد شده فقط به حدود 2000 دلار می‌رسد و آنها توانسته‌اند جلوی زیان‌های بیشتر را بگیرند.

همانطور که قبلاً نیز در گزارش‌ها آمد، این برنامه اجتماعی جدید همانند همتای مشهور خود، Friend.tech، به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های توکنیزه‌شده سازندگان محتوا که تحت عنوان «سهام» عرضه می‌شود را خریداری کنند. آوالانچ از زمان راه‌اندازی این پلتفرم شاهد افزایش شدید فعالیت‌های درون شبکه بوده و تعداد تراکنش‌های روزانه آن از روز 3 تا 4 اکتبر بیش از 186 درصد افزایش یافت.

Stars Arena

روز گذشته، Lilitch.eth در حساب ایکس (X) خود مدعی شد که “به دلیل ناشی‌گری توسعه دهندگان و اینکه نتوانسته‌اند یک کپی سالم از Friend.tech درست کنند، در حال حاضر 1.1 میلیون دلار از این پلتفرم در حال خروج است”. او به کاربران توصیه کرد اگر سهمی در StarsArena دارند، پیش از آنکه دیر شود آن را بفروشند. در پاسخ به این اظهارات، برخی از کاربران او را متهم کردند که در حال اشاعه ترس و بی‌اعتمادی در بازار است.

تیم Stars Arena با انتشار یک پست در ایکس (X) پاسخ داد که “این اکسپلویت ثابت شده است.” ولی به استدلال آنها مهاجمان برای از بین بردن اعتبار این برنامه، با ایجاد ترس، عدم اطمینان و شک سازماندهی شده، حاضر شده‌اند 5 دلار هزینه گس برای برداشت یک دلار رمزارز آواکس (AVAX) از این پلتفرم پرداخت کنند. این تیم ضمن توضیح اتفاقاتی که در حال وقوع است اعلام کرد که تنها حدود 2000 دلار در این حمله از دست رفته است.

ولی در مقابل، Lilitch.eth با پافشاری بر اظهارات قبلی خود، این موضوع را رد کرد و راه‌انداختن “جنگ روانی” علیه Stars Arena را ادعایی کذب خواند.

در همین حال، کاربران Friend.tech نیز با موج گسترده‌ای از حملات تعویض سیم‌کارت مواجه شده‌اند که دارایی‌های آنها را در معرض خطر قرار داده است. با این وجود، علیرغم افزایش روزافزون اپلیکیشن‌های مشابه مثل Stars Arena و PostTech، این برنامه همچنان در این بازار پیشتاز است و با رکورد حجم معاملات ماهانه 293 میلیون دلار در رتبه اول قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array