به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 27 سپتامبر (5 مهر)، یک پلتفرم اجتماعی جدید با نام استارز آرنا (Stars Arena ) بر بستر شبکه بلاکچین آوالانچ راه‌اندازی شد. شاخص‌های کلیدی درون زنجیره‌ای حاکی از آن هستند که این رویداد باعث افزایش قابل توجهی در تعداد تراکنش‌های آواکس (AVAX) شده است.

TVL یک میلیون دلاری در یک هفته

شبکه اجتماعی Stars Arena، که رقیب سرسختی برای Friend.Tech محسوب می‌شود، مورد استقبال گسترده جامعه جهانی سوشیال فای (SocialFi) قرار گرفته است. داده‌های درون زنجیره‌ای گردآوری شده توسط پلتفرم تحلیلی دیفای لاما (DeFiLlama) از رشد خیره کننده جریان ورود سرمایه به این پلتفرم ظرف یک هفته گذشته خبر می‌دهد.

در نمودار زیر می‌بینیم که چگونه کل ارزش قفل شده (TVL) این شبکه اجتماعی در بازه زمانی بین 27 سپتامبر تا 2 اکتبر با رشدی 3400 درصدی، از 33000 دلار به 1.17 میلیون دلار افزایش یافته است. به این ترتیب، Stars Arena اکنون از رقبای جدیدی مثل Post.Tech پیشی گرفته و به دومین سوشیال فای بازار از نظر معیار TVL تبدیل شده است.

کل ارزش قفل شده پروژه جدید آوالانچ
منبع: DeFiLlama

نکته قابل تامل این است که اکثر خدمات و محصولات میزبانی شده در یک پروتکل اغلب با توکن اصلی آن بلاکچین انجام می‌شوند. از این رو، با افزایش سرسام‌آور پذیرش جهانی Stars Arena، تقاضای بازار برای توکن بومی آوالانچ یعنی آواکس (AVAX) نیز رو به افزایش خواهد بود.

افزایش 113 درصدی تراکنش‌های آوالانچ (AVAX)

شبکه آوالانچ طی یک هفته گذشته شاهد جهش قابل توجهی در تعداد تراکنش‌های خود بوده است. به بیان دقیق‌تر، تراکنش‌های AVAX از روز 27 سپتامبر روند رو به رشدی را در پیش گرفته و روز 3 اکتبر به 376,000 تراکنش رسیده است. آخرین باری که این شبکه بلاکچین این حجم از تراکنش‌ها را پردازش کرده بود، به حدود 26 جولای باز می‌گردد.

تعداد معاملات روزانه آوالانچ
تعداد معاملات روزانه آوالانچ در مقابل قیمت توکن آواکس (AVAX)؛ منبع: IntoTheBlock

پیش‌بینی قیمت آوالانچ (AVAX)

جای تعجب نیست که قیمت توکن آواکس (AVAX) بین 27 سپتامبر تا 4 اکتبر جهشی 10 درصدی را تجربه کرده است. طبق شاخص‌های درون زنجیره‌ای منتشر شده، ارتباط نزدیکی بین قیمت آوالانچ (AVAX) و نرخ پذیرش رو به رشد SocialFi در این شبکه بلاکچین ایجاد شده است. از این رو، انتظار می‌رود با ادامه این روند صعودی، خریداران آوالانچ (AVAX) بتوانند حرکات مثبت قیمت را به سمت تراز 20 دلار هدایت کنند. گفتنی است که بیستمین رمزارز بزرگ بازار در این لحظه با 4.31 درصد رشد روزانه، با قیمت 9.99 دلار در حال معامله شدن است.

نمودار روزانه آوالانچ
نمودار روزانه آوالانچ (AVAX)؛ منبع: coinmarketcap

از سوی دیگر، داده‌های سرمایه ورودی/خروجی در نزدیکی قیمت یا همان (IOMAP) که توزیع قیمت ورود سرمایه‌گذاران فعلی به بازار آوالانچ را نشان می‌دهد نیز این چشم‌انداز صعودی را تایید می‌کند.

با این وجود، اگر گاوها (خریداران) بتوانند از دیوار فروش اولیه موجود در محدوده قیمت 15 دلار غلبه کنند، افزایش قیمت آوالانچ (AVAX) تا مرز 20 دلار اصلاً دور از ذهن نیست. ولی همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، 755280 آدرس، 17.2 میلیون توکن آوالانچ (AVAX) را با متوسط قیمت 14.77 دلار خریداری کرده‌اند. اگر با رسیدن قیمت به مرز 15 دلار، این هولدرها پوزیشن‌های خود را ببندند، ناخواسته باعث یک پولبک عمیق و سقوط تا حمایت 7 دلاری خواهند شد.

سرمایه ورودی/خروجی آوالانچ
داده‌های سرمایه ورودی/خروجی در نزدیکی قیمت آوالانچ؛ منبع: IntoTheBlock

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array