به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم کاریابی و ایجاد شبکه شغلی لینکدین که تحت مالکیت کمپانی مایکروسافت قرار دارد، امسال 21 ساله شد.
به‌منظور جا نماندن از جدیدترین ترندهای روز دنیا، و برای حفظ تعامل سازنده بیش از 1 میلیارد کاربر فعال خود، کمپانی لینکدین دیروز اعلام کرد که قصد رونمایی از جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی خودش را دارد. ابزارهای جدید قرار است در زمینه کاریابی، بازاریابی و فروش مفید باشند. این ابزار آپدیت چشمگیری را در زمینه پلتفرم استعدادیابی اعمال خواهند کرد و دستیار هوش مصنوعی در کمپین‌های تبلیغات و بازاریابی افراد را همراهی می‌کند.

لینکدین

لینکدین که موفق شده بود سال گذشته بیش از 15 میلیارد دلار سرمایه جذب کند، اخیراً و به‌مرور از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بسیاری در سراسر خدمات خود رونمایی کرده است. در میان این ابزارهای مختلف، می‌توان به ابزار مفید ایجاد “پیش‌نویس پیام” به دیگر کاربران لینکدین اشاره کرد.

البته که کمپانی لینکدین کاملاً در حوزه هوش مصنوعی تازه‌وارد محسوب نمی‌شود. در واقع این شبکه اجتماعی سالهاست که یکی از مشتریان پروپا قرص و پرمصرف این تکنولوژی به‌حساب می‌آید. نکته اینجاست که تا همین اواخر، بیشتر این ویژگی‌ها و کاربردها “دور از دیدرس” بوده‌اند.
یکی از رایج‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در لینکدین، ارسال پیشنهادات و موقعیت‌های کاری و شغلی مرتبط با شرایط مدنظر کارجویان می‌باشد.

یکی از مهندسین ارشد این کمپانی، دیپاک اگراوال، در سال 2018 گفته بود: “به‌طریقی، در واقع همه کارهای انجام‌شده در لینکدین قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی هستند”.

فاکتور متغیر در این ماجرا خودِ لینکدین نیست، بلکه دنیای پیرامون ماست: ما در عصری زندگی می‌کنیم که در مدت بسیار کوتاهی تکنولوژی هوش مصنوعی تبدیل به یکی از پرکاربردترین و فراگیرترین ترندهای جهان شده است. عامل اصلی این محبوبیت و همه‌گیری، قطعاً عرضه چت‌بات ChatGPT محصولی از کمپانی OpenAI است. این چت‌بات به کاربران عادی این فرصت را داد که از توانایی‌های یک مغز کامپیوتری برای تسریع و تسهیل وظایف روزانه خود بهره بگیرند.

البته لینکدین نیز به‌نحوی دستخوش همین تغییرات شده: تمام ابزارهای هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط این کمپانی در گذشته فقط توسط اپراتورهای back-end استفاده می‌شدند؛ اما ابزارهای هوش مصنوعی توسعه یافته امروزی برای استفاده کاربران و مشتریان هستند.
این کمپانی که در سال 2016 توسط مایکروسافت تصاحب شد، تصمیم گرفته با همکاری با شریک تجاری واسطه خود یعنی کمپانی هوش مصنوعی OpenAI، ابزارهای هوش مصنوعی خود را ارتقا داده و در دسترس افراد بیشتری قرار دهد.

مالکیت حدود نیمی (49%) از خودِ کمپانی OpenAI نیز با مایکروسافت است. این غول تکنولوژی در اوایل سال میلادی جاری سرمایه‌گذاری هنگفت 13 میلیارد دلاری را در این کمپانی انجام داد. این اقدام استراتژیک منجر به به‌کارگیری ابزار هوش مصنوعی اختصاصی OpenAI در بسیاری از خدمات مایکروسافت شده است.
هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد ایجاد مدل زبانی بزرگ (LLMs) اختصاصی خودش و یا دیگر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را دارد یا خیر؛ اما درحال‌حاضر کمپانی لینکدین با اتکا به سرمایه‌گذاری عظیم کمپانی مادر خود قصد بهره‌گیری از تخصص OpenAI به نفع خودش را دارد.

هوش مصنوعی

ابزارهای جدید هوش مصنوعی پلتفرم لینکدین

دستیار Recruiter

به گفته این کمپانی، ابزار Recruiter 2024، تجربه کاربری بهتری را برای کارجویان به ارمغان خواهد آورد. این ابزار قرار است در مسیر یافتن برترین و بهترین استعدادها در میان کارجویان، همراه کارفرمایان باشد و موانع را برای انتخاب کاندیدای برگزیده از سر راه بردارد.
کارفرمایان قادر خواهند بود با وارد کردن دستورات متنی بسیار متمرکز و دقیق در این دستیار هوش مصنوعی، فرد مدنظر خود را برای مصاحبه شغلی و به‌کارگیری از میان میلیون‌ها کارجوی مختلف بیابند.

ابزار LinkedIn Learning

درواقع نحوه شکل‌گیری و عملکرد ابزار LinkedIn Learning به چت‌بات هوش مصنوعی بسیار شباهت دارد. توصیه‌ها و پیشنهادات ارائه‌شده توسط این ابزار براساس داده‌هایی است که برمنبای آنها تعلیم داده شده است. توصیه‌های این ابزار راهنما ممکن است حتی به حوزه “مهارت‌های نرم” (soft skills) نیز وارد شود و از مشکلات مطرح‌شده کارجویان سرسری گذر نکند.

برای مثال، ممکن است کاربری از ابزار راهنمای LinkedIn Learning بپرسد: “چگونه می‌توانم به‌طور مؤثری وظایف و مسئولیت‌ها را به فرد دیگری واگذار کنم؟”
این ابزار راهنما ممکن است در پاسخ به سؤالات مطرح‌شده، دوره‌های آموزشی مفیدی را معرفی کند اما علاوه‌بر آن، توصیه‌ها، اطلاعات و جزئیات مهم و کاربردی را نیز ارائه خواهد داد. به زبان‌ دیگر، علاوه بر مهارت‌های فنی و تخصصی، به مبحث مهارت‌های نرم نیز به‌طور کامل پرداخته خواهد شد.

هوش مصنوعی

ابزار تخصصی بازاریابی Accelerate

ابزار هوش مصنوعی Accelerate قرار است نقش مهمی در بخش بازاریابی پلتفرم لینکدین داشته باشد. با توجه به اینکه به‌طور معمول پروسه بازاریابی به‌شدت به مهارت‌های فنی و تجربی بازاریاب‌ها وابسته است؛ بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی در این حوزه اتفاق جالبی خواهد بود.

ایده اصلی پشت توسعه این ابزار، ایجاد مسیری راحت‌تر برای مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی برگزار شده در لینکدین است. ابزار هوش مصنوعی Accelerate محدود به داده‌ها و کمپین‌های موجود در فضای لینکدین خواهد بود که این محدودیت ممکن است به مذاق برخی کاربران خوش نیاید.
با توجه به اینکه معمولاً هدف از برگزاری یک کمپین تبلیغاتی، بازاریابی در پلتفرم‌ها و مخاطبین مختلف است؛ این محدودیت ابزار جدید Accelerate به‌نظر مشکل‌ساز می‌آید.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array