به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در 20 مارس (29 اسفند)، صرافی ارزهای دیجیتال OKX به کاربران کانادایی از طریق ایمیل اطلاع داد که شرکت از 24 مارس 2023 (4 فروردین 1402)، ساعت 12:00 صبح به وقت شرقی، دیگر خدماتی ارائه نمی‌دهد یا به کاربران اجازه نمی‌دهد حساب‌های جدید در کانادا باز کنند.

طبق گفته OKX، مشتریان کنونی کانادا باید اوپن آپشن (open options)، مارجین (margins)، پوزیشن‌های دائمی و آتی (perpetual and futures positions) را تا 22 ژوئن (1 تیر 1402) ببندند. فیات یا توکن‌ها نیز باید تا آن تاریخ خارج شوند.

“وجوه شما تا زمانی که آنها را برداشت نکنید در حساب شما محفوظ می‌ماند. شما می‌توانید دلار را جهت واریز به حساب بانکی متصل خود و ارز دیجیتال را به کیف پول خود یا حساب ارز دیجیتال خود در صرافی دیگر برداشت کنید.”

OKX گفت که خروج از کانادا “موقتی” است و برای حل این مشکل با رگولاتورها کار می‌کند.
کارکنان OKX نوشتند:
“امیدواریم در آینده دوباره شما را ببینیم. با ما همراه باشید.”
پیش از این، صرافی ارز دیجیتال بیترکس گلوبال (Bittrex Global) در تاریخ 29 ژوئیه 2022 (7 مرداد 1401) پس از اطلاع قبلی به کاربران کانادایی خارج شد و همچنین تحولات نظارتی را به عنوان دلایل خروج از کشور ذکر کرد.

در 22 فوریه (3 اسفند 1401)، مدیران اوراق بهادار کانادا (CSA) اطلاعیه‌ای منتشر کردند که در آن صرافی‌های رمزارزی باید تعهدات جدید و الزام‌آور قانونی را تا زمانی که در انتظار ثبت در سازمان نظارتی هستند، امضا کنند.

در میان بسیاری از موارد، تعهد جدید «خرید یا سپرده گذاری دارایی‌های رمزارزی مرجع با ارزش (که معمولاً به آن استیبل کوین گفته می‌شود) از طریق قراردادهای رمزنگاری بدون رضایت قبلی کتبی CSA را ممنوع می‌کند، اگرچه به نظر می‌رسد که استیبل کوین USD Coin تحت تأثیر این حکم قرار نگرفته است.

در حال حاضر، تمام صرافی‌های ارزهای دیجیتال باید قبل از ورود کاربران به این کشور، در رگولاتورهای کانادا ثبت نام کنند. در 22 ژوئن 2022 (1 تیر 1401)، پس از اینکه کمیسیون اوراق بهادار انتاریو تشخیص داد که هر دو به عنوان «پلتفرم‌های غیرمنطبق» در کشور فعالیت می‌کنند، میلیون‌ها دلار جریمه نقدی برای بایبیت (ByBit) و کوکوین (KuCoin) صادر شد.

پیام 20 مارس 2023 صرافی OKX برای کاربران کانادایی منبع: OKX

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array