به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه به دنبال موج صعودی گسترده بازار، قیمت اتریوم (ETH) با مجموع 10 درصد رشد تا مرز 1750 دلار افزایش یافت، روز دوم اکتبر را با یک کندل نزولی بزرگ به اتمام رساند. فیتیله این کندل قرمز تا کف روزانه 1636 دلار امتداد یافت. با نگاهی به نمودار روزانه این رمزارز می‌بینیم که روند نزولی قیمت همچنان با قدرت کمتری ادامه دارد؛ به طوری که قیمت با حدود 3 درصد کاهش روزانه اکنون به محدوده 1665 دلار رسیده است.

افزایش لیکوئید شدن پوزیشن‌های معامله‌گران اتریوم

در حالی که افزایش قیمت روز گذشته، بدون شک مورد استقبال هولدرهای بلندمدت قرار گرفت، اما چالش مهمی برای فروشندگان کوتاه مدت ایجاد کرد. افزایش ناگهانی و شارپی قیمت منجر به لیکوئیدشدن تعداد قابل توجهی از پوزیشن‌های فروش در بازار اتریوم شد.

طبق داده‌های Velo، روز گذشته بیش از 9.42 میلیون دلار پوزیشن فروش از بازار خارج شدند که بخش قابل توجهی از آن، یعنی حدود 8.05 میلیون دلار از صرافی اوکی اکس (OKX) بوده است. بایننس نیز سهم قابل توجهی در این فشار داشته و حدود 1.192 میلیون دلار از این جریان در این پلتفرم معاملاتی اتفاق افتاد.

لیکوئید شدن پوزیشن‌های شورت اتریوم

این روند لیکوئید شدن پوزیشن‌های فروش به طور موقت به افزایش قیمت اتریوم (ETH) کمک کرد. چرا که وقتی پوزیشن‌های شورت به دلیل افزایش قیمت، یکی پس از دیگری بسته می‌شوند، معامله‌گران مجبورند برای جبران، دوباره اتریوم بخرند. این افزایش تقاضا می‌تواند باعث افزایش بیشتر قیمت شود. هرچند طبق آنچه اکنون در بازار مشهود است، این فشار فروش از قدرت کافی برای تقویت مومنتوم صعودی اتر برخوردار نبوده و قیمت اصلاح نزولی شدیدی را در پیش گرفته است.

جالب اینجاست که علیرغم ضررهایی که برخی معامله‌گران به دلیل این لیکوئید شدن متحمل شدند، بهره باز (OI) در بازار مشتقات اتریوم (ETH) به افزایش خود ادامه داد. طبق داده‌های اخیر گلسنود (Glassnode)، بهره باز در قراردادهای آتی دائمی صرافی بیت‌مکس (Bitmex) به بالاترین حد یک ماهه خود یعنی 52,756,272.22 دلار رسیده است.

نوسانات ضمنی شاخصی است که منعکس کننده انتظارات بازار در مورد تغییرات قیمت در آینده است. در این دوره، نوسانات ضمنی برای اتریوم (ETH) کاهش جزئی را تجربه کرد. کاهش نوسانات ضمنی اغلب نشانه کاهش عدم اطمینان بازار یا انتظارات نوسانات کمتر قیمت در یک بازه زمانی مشخص است.

نوسانات ضمنی اتریوم

تحلیل قیمت اتریوم

همانطور که اشاره کردیم، قیمت اتریوم بعد از یک جهش ناگهانی، به بالای منطقه مقاومت 1750 دلاری صعود کرد. پیش از آغاز روند اصلاح نزولی قیمت، سقف روزانه در حدود 1755 دلار تشکیل شد و با قدرت گرفتن هرچه بیشتر خرس‌ها (فروشندگان) قیمت بار دیگر از کانال 1700 دلار خارج شد و به زیر میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته خود سقوط کرد. در حال حاضر، اتریوم پایین‌تر از سطح فیبوی اصلاحی 50% حرکت صعودی 1583 دلار به 1755 دلار قرار گرفته است.

علاوه بر این، در نمودار ساعتی جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) می‌بینیم که قیمت حمایت یک خط روند صعودی متصل را در نزدیکی تراز 1690 دلار به سمت پایین شکسته، ولی همچنان بالاتر از سطح فیبوی اصلاحی 61.8% قرار گرفته است.

نمودار ساعتی اتریوم

در صورت از سرگیری روند صعودی، قیمت ممکن است بلافاصله در نزدیکی تراز 1670 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته با مقاومت قابل توجهی روبه‌رو شود.

مقاومت اصلی بعدی نزدیک به 1700 دلار قرار دارد. شکست صعودی این ناحیه و ورود به کانال 1700 دلار می‌تواند منجر به افزایش مومنتوم صعودی و حرکت به سمت مقاومت 1750 دلاری گردد. در این حالت، خریداران منطقه مقاومت کلیدی 1820 دلار را هدف قرار می‌دهند. هر گونه افزایش بیشتر از این ناحیه، مسیر حرکت به سمت 1880 دلار را هموار می‌کند.

ادامه سناریوی نزولی قیمت اتریوم (ETH)

برخلاف چشم‌انداز صعودی فوق، اگر اتریوم نتواند مقاومت 1700 دلاری را پس بگیرد، به حرکت اصلاحی فعلی ادامه می‌دهد. در این روند نزولی، سطوح 1650 دلار و 1620 دلار به عنوان حمایت‌های کلیدی سر راه فروشندگان قرار می‌گیرند.

شکست نزولی و سقوط قیمت به زیر حمایت 1620 دلاری ممکن است با آغاز یک موج نزولی دیگر همراه شود. در چنین شرایطی، ممکن است شاهد افت قیمت تا مرز 1580 دلار باشیم. این وضعیت اتریوم را مستعد ریزش تا منطقه حمایتی 1550 دلار خواهد کرد.

در نمای یک ساعته جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه نزولی شتاب خود را از دست می دهد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) پایین‌تر از سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array