به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی واتساپ اخیراً از قابلیت جدیدی به‌نام “کانال” رونمایی کرده بود. کانال‌ها در واتساپ در واقع راه‌های ارتباطی یک‌طرفه‌ای برای اطلاع‌رسانی جمعی و ناشناس هستند.

کاربرد کانال‌ها در واتساپ با چت‌ها و مکالمات معمولی متفاوت است و ادمین‌ها می‌توانند انواع مختلفی از محتوا اعم از متون، تصاویر، ویدیوها، استیکرها و نظرسنجی‌های مختلف را با رعایت حریم شخصی و عدم انتشار هویت اشخاص، به‌اشتراک بگذارند.
تا این لحظه، واکنش‌های کاربران به ورود قابلیت کانال به پلتفرم واتساپ ضدونقیض بوده است.

Reply Bar

معرفی قابلیت Reply Bar

پیام‌رسان واتساپ معمولاً قابلیت‌های جدید را در نسخه بتای این اپلیکیشن منتشر کرده و در دسترس کاربران آزمایشی قرار می‌دهد. معمولاً همه این قابلیت‌ها به مرحله نهایی عرضه عمومی نمی‌رسند و برخی از آنها نیاز به زمان و یا توسعه بیشتری دارند.

در جدیدترین نسخه بتای واتساپ (2.23.20.20)، که در پلتفرم Google Play Beta Program قرار گرفته؛ از قابلیت جدیدی به‌نام “Reply Bar” رونمایی شده است.
براساس گزارش WABetaInfo، منبع خبری مورد اعتماد اخبار واتساپ، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا از روش سریع‌تری پاسخگوی تصاویر، ویدیوها و گیف‌ها باشند. برای استفاده از این قابلیت نیازی به ترک صفحه فعلی نمی‌باشد و ریتم و جوّ کلی مکالمه از این طریق حفظ خواهد شد.
هدف از معرفی قابلیت Reply Bar، کاهش توقف‌ها و مداخلات به‌وجود آمده در هنگام چت و بهبود کلی تجربه کاربری در اپلیکیشن واتساپ است.

آپدیت واتساپ

برای دسترسی به این قابلیت، کاربران می‌توانند با مراجعه به گوگل‌پلی، نسخه بتای اخیر واتساپ را دانلود و نصب نمایند. انتظار می‌رود که با عرضه عمومی این قابلیت فاصله زیادی نداشته باشیم.

علاوه‌بر قابلیت Reply Bar، در همین مدت اخیر از آپدیت‌ها و قابلیت‌های کاربردی بسیاری به‌منظور بهبود “جریان” مکالمات در واتساپ رونمایی شده است. از میان این آپدیت‌ها می‌توان به  قابلیت پشتیبانی از چند اکانت، عرضه نسخه آیپد (به‌زودی) و واکنش به استاتوس با آواتار شخصی اشاره کرد.

همچنین کمپانی متا اخیراً اعلام کرده بود که برخلاف شایعات اخیر، قصد افزودن تبلیغات به واتساپ را ندارد و کسب درآمد صرفاً فقط از طریق Whatsapp Business خواهد بود. همچنین براساس قوانین جدید اتحادیه اروپا به‌منظور همگام‌سازی تمام سیستم‌ها و بهبود تجربه کاربری، ممکن است به‌زودی و در مارچ 2024، کاربران واتساپ بتوانند به‌صورت یکپارچه از طریق پلتفرم واتساپ با کاربران دیگر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و سیگنال مکالمه کنند.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array