به گزارش ایران دکونومی، چنانچه مدیرعامل تپسی، تعطیلی اربعین را عامل تغییرات درآمدی دانسته بود، اما در این ماه با افت ۵درصدی درآمد خود مواجه شد. همچنین انتظار می‌رفت سرویس‌های جدید تپسی، اثر مثبتی بر درآمد داشته باشند، اما این اتفاق نیز رخ نداد.

گزارش عملکردی تپسی تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲، نشان از درآمد حدود ۸۵ میلیارد تومانی این شرکت دارد، درحالیکه این شرکت در ماه قبل، یعنی مردادماه ۱۴۰۲، ۸۹ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود.

استارتاپ‌ها، عملکرد خطی ندارند و این افت درآمد در نگاه اول منطقی به حساب می‌آید، اما این کاهش درآمد باید در کنار برنامه‌های تپسی بررسی شود.

تپسی در گزارش ماهیانه خود، تعطیلات شهریور را دلیل کاهش درآمد دانسته و اعلام کرده است: «تفاوت درآمدی به‌وجودآمده در شهریورماه نسبت به مرداد، به‌دلیل تعطیلات اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) است.»

درآمد تپسی

علل کاهش درآمد چه بود؟

تعطیلی اربعین در حالی توسط تپسی بر درآمد اثرگذار معرفی شده که این تعطیلات می‌توانست فرصت رشد مثبتی برای درآمد این شرکت فراهم کند.

توجه به هک شدن تپسی و کاهش ارزش سهام این شرکت را نیز باید در نظر داشت.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی، در مجمع عمومی سالیانه تپسی، در تیرماه ۱۴۰۲ برنامه‌هایی در راستای تحقق رشد ۹۰ درصدی معرفی کرد و گفت: «برای ایام اربعین، با مسئولان برای مدیریت سفر بین‌شهری تعاملاتی داشتیم که به نظر من، درآمد خوبی برای ما فراهم خواهد کرد و در این مورد درحال رایزنی هستیم.»

همچنین سازمان فناوری اطلاعات نیز اعلام کرد در تعطیلات اربعین بیش از ۱۵هزار و ۷۰۰ سفر تنها با تاکسی‌های آنلاین انجام شده که ۷درصد این سفرها سهم تپسی بوده است. یعنی ۱۱۰۰ سفر در این ایام.

تپسی همچنین، «سرویس مدرسه» را راه‌اندازی کرد تا تنوع خدماتی به بازار ارائه دهد، هرچند این سرویس با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد و نارضایتی‌هایی در پی داشت؛ اما، مهلت پرداخت هزینه این سرویس تا ۳۱ شهریور بود و می‌توان آن را در درآمد شهریورماه در نظر گرفت که نتیجه مثبتی نداشت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array