به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، هوش مصنوعی اختصاصی کمپانی گوگل، چت‌بات Bard از این پس می‌تواند اطلاعات بیشتری را درباره کاربران به‌خاطر سپرده و درنهایت پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری را به آنان ارائه دهد.

کاربران این چت‌بات می‌توانند براساس اولویت‌ها و سلایق خود، این قابلیت جدید به‌نام Memory را فعال یا غیرفعال کنند. تا پیش از این، هربار مکالمه با چت‌بات هوش مصنوعی Bard از ابتدا آغاز می‌شد و هیچ‌گونه تاریخچه، پیشینه، خاطره یا حافظه‌ای از مکالمات قبلی در دسترس نبود.

Bard

از آنجایی‌که چت‌بات Bard از همان لحظه انتشار دربرابر چت‌بات محبوب و همه‌گیر ChatGPT قرار گرفته بود، عده بسیاری آن را جدی به‌حساب نمی‌آوردند و باور داشتند که برای پیوستن به این حوزه دیگر دیر شده است.
با این حال، کمپانی گوگل اولین بار در رویداد Google I/O سال 2017 اعلام کرده بود که قصد دارد به “کمپانی هوش مصنوعی محوری” تبدیل شود و از آن زمان تا امروز، به‌مرور زیرساخت‌ها و چارچوب‌های این کمپانی عظیم با تکنولوژی هوش مصنوعی تطابق یافته‌اند. درنهایت، در رویداد Google I/O سال جاری، کمپانی گوگل از چت‌بات اختصاصی خود، Bard رونمایی کرد.

از آن زمان و پس از خروج از دوره آزمایشی، آپدیت‌ها و بهبودهای زیادی در عملکرد این چت‌بات اعمال شده است. همچنین خدمات و سرویس‌های گوگل به‌مرور به امکانات این ابزار هوش مصنوعی مجهز شده‌اند و درحال‌حاضر افزونه‌های (Extensions) مرورگر گوگل‌کروم، سرویس Gmail و دیگر خدمات گوگل به‌منظور بهبود رابطه کاربری به هوش مصنوعی دسترسی دارند.

چت‌بات Bard

بهبود تجربه کاربری Bard با قابلیت Memory

حالا از جدیدترین عضو این جمع یعنی قابلیت “Memory” نیز پرده برداشته شده است. قابلیت Memory یا حافظه در چت‌بات Bard، به زبان ساده به این معناست که این چت‌بات از این پس توانایی به خاطر سپردن اطلاعات بیشتری درباره کاربران را خواهد داشت. در نتیجه، با اتکا به همین جزئیات شخصی، Bard می‌تواند درخواست‌های آینده کاربران را با دقت بیشتری پردازش کرده و پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری را به آنان ارائه دهد.

البته بهره‌گیری از این قابلیت کاملاً داوطلبانه است و کاربران می‌توانند از منوی سمت چت صفحه قابلیت Memory را فعال/غیرفعال کنند.
از این لحظه، هنگام استفاده از خدمات چت‌بات Bard صفحه‌ای تازه به کاربران نمایش داده خواهد شد که در آن اطلاعات بیشتری درباره قابلیت جدید Memory قید شده است.

کاربران می‌توانند در صورت تمایل، اطلاعات شخصی را در حافظه چت‌بات Bard ذخیره کرده تا در درخواست‌های آینده آنان لحاظ شوند. اطلاعاتی مانند: من گوشت نمی‌خورم – من دو فرزند دارم – لطفاً بهم پاسخ‌های کوتاه‌تری بده.
پس از ثبت این اطلاعات شخصی در حافظه Bard، تمام پاسخ‌های پیش‌روی چت‌بات گوگل در چارچوب مشخص شده توسط کاربران ایجاد و ارسال خواهند شد. برای مثال، با توجه به سه مورد بالا، هنگام جستجو برای دستور غذاهای جدید، تنها دستور غذاهای فاقد گوشت به کاربر نمایش داده خواهد شد. و یا هنگام رزرو بلیط، تعداد فرزندان خانواده لحاظ خواهد شد و پاسخ‌های خلاصه‌تری در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

پس از صدور اجازه دسترسی و فعال کردن این قابلیت، هوش مصنوعی Bard اطلاعات مدنظرش را به‌صورت اتوماتیک از افزونه‌های مربوط به نقشه، یوتیوب، اسناد گوگل، جیمیل و غیره جمع‌آوری خواهد کرد. البته که امکان ثبت اطلاعات شخصی کاربران به‌صورت داوطلبانه در حافظه چت‌بات Bard نیز وجود دارد.

منبع: androidpolice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array