به گزارش ایران دکونومی و به نقل از «علیرضا منادی سفیدان» رئیس کمیسیون آموزش مجلس، کلیه مصوبات کمیسیون آموزش دولت سیزدهم اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره طرح رتبه بندی گفت: «این اقدام بخشی از سند تحول بنیادین است و کمیسیون ما با همت فراوان بالاخره توانست این قانون را به تصویب برساند و اجرا کند. یک میلیون معلم بین ۳ تا ۷ میلیون افزایش حقوق داشتند و با پیگیری‌های صورت گرفته، این قانون که باعث افزایش کیفیت آموزش می‌شود به تصویب رسید. البته  در اجرا اوایل به مشکلاتی بر خوردیم و امروز با افتخار می‌گوییم که این قانون به شکل کامل انجام شده است.»

منادی در ادامه با اشاره به این موضوع که رتبه بندی نواقصی هم دارد به شکل صد در صدی درست نیست، گفت که پیگیر هستیم مشکلات را حل کنیم. البته آینده بسیار خوبی را برای رتبه بندی می‌بینیم. وی در ادامه با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: «معلم بازنشسته حقوق بسیار پایینی دارد و باید حقوق درستی دریافت کند. از دولت خواهش می‌کنم برای همه بازنشستگان خصوصاً معلمان بازنشسته شرایط بهتری را رقم بزند. ما در حال پیگیری موضوع همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته هسستیم و به احتمال قوی مجلس و دولت به زودی افزایش حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و در یک ماه آینده فکر می‌کنم اتفاقات خوبی در این زمینه شاهد باشیم.»

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه به قانون جدید دانش بنیان اشاره کرده و اذعان داشت: «قانون بسیار خوبی بوده و ۲۰ ماده دارد و همه موانع را در تولید برداشته است و بهترین ماده آن اعتبار مالیاتی است و در این قانون حدود ۷۰ صندوق غیردولتی را برای شکوفایی مانند بانک دیدیم و سرمایه در گردش را ۳ هزار میلیارد افزایش دادیم.»

این نماینده مجلس در نهایت به موضوع کمبود معلم در شروع سال تحصیلی پرداخته و گفت: «۱۷ هزار معلم کم داریم و در این امر سازمان استخدامی باید پاسخگو باشد. نگاه درستی از آموزش و پروش در این سازمان وجود ندارد. از رئیس جمهور تقاضا داریم کاری کنند تا معلمان خرید خدمت هم وارد سیستم شوند. اول مهر است و ما ۱۷ هزار معلم کم داریم و در این امر ۲ دستگاه کوتاهی کردند و باید پاسخگو باشند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array