به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تنها یک هفته پس از سقوط بانک بزرگ آمریکایی سیگنچر بانک (Signature Bank)، سپرده‌ها و وام‌های آن به یکی از شرکت‌های تابعه نیویورک کامیونیتی بنک (New York Community Bank) یعنی بانک فلگ‌استار (Flagstar Bank) فروخته می‌شود. گفتنی است که سپرده‌های مرتبط با رمزارز مشمول این معامله نخواهند شد.

شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) روز 19 مارس (28 اسفند) خبر این توافق را اعلام کرد و گفت که به موجب این قرارداد معامله خرید و پذیرش تعهد کامل، 38.4 میلیارد دلار از سپرده‌های غیرمرتبط با ارزهای دیجیتال و 12.9 میلیارد دلار وام سیگنچر به این بانک مستقر در میشیگان واگذار خواهد شد.

از روز 20 مارس (29 اسفند)، کلیه شعب سیگنچر بانک تحت عنوان بانک فلگ‌اِستار (Flagstar) شروع به کار خواهند کرد و تمام سپرده‌های پذیرفته شده توسط این بانک تا سقف 250 هزار دلار بیمه خواهند شد. شرکت بیمه سپرده فدرال در بیانیه خود نوشت:

«امروز، ما با یکی از شرکت‌های تابعه نیویورک کامیونیتی بنک برای خرید و پذیرش سپرده‌ها و دارایی‌های سیگنچر بانک به توافق رسیدیم.»

فلگستار خریدار سیگنچر

جزئیات قرارداد خرید سیگنچر بانک

این قرارداد خرید منعقد شده با بانک فلگ‌استار، تقریباً 4 میلیارد دلار سپرده مربوط به معاملات دارایی‌های دیجیتال سیگنچر بانک را شامل نمی‌شود. در عوض، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) تأیید کرد که این سپرده‌ها را مستقیماً به مشتریانی منتقل می‌کند که یک حساب بانکی دیجیتال باز کرده‌اند. این شرکت در ادامه افزود:

« شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) این سپرده‌ها را مستقیماً در اختیار مشتریانی قرار می‌دهد که حساب‌های آنها به تجارت بانکداری دیجیتال متصل باشد.»

این 4 میلیارد دلار، معادل 4.5 درصد از کل سپرده‌های 88.6 میلیارد دلاری است که سیگنچر بانک تا تاریخ 31 دسامبر (10 دی) در اختیار داشته است. گفتنی است که سه شرکت بزرگ فعال در حوزه رمزارزها یعنی کوین ببیس، سلسیوس و پاکسوس اخیراً تأیید کرده‌اند که مراوداتی با  سیگنچر بانک داشته‌اند.

هفته گذشته، رویترز در گزارش روز 17 مارس (26 اسفند) خود به دو منبع اشاره کرد که گفته بودند هر خریداری که دارایی‌های سیگنچر را در اختیار می‌گیرد ملزم به واگذاری فعالیت‌های رمزارزی آن به عنوان بخشی از یک طرح نجات خواهد بود.

در آن زمان، یکی از سخنگویان شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) ضمن رد این ادعا اظهار داشت که این آژانس به عنوان بخشی از قرارداد فروش، ملزم به واگذاری ارزهای دیجیتال به صورت مجزا نیست.

با این حال، نیک کارتر، شریک کستل آیلند (Castle Island Ventures) معتقد است که آخرین بیانیه منتشر شده حاکی از آن است که FDIC در پاسخ خود به رویترز “دروغ” گفته است:

«وای! FDIC دروغ گفت و حق با رویترز بود. شوکه شدم. به هر حال، رئیس FDIC همانی است که زمان Choke Point 1.0 مسئولیت را بر عهده داشت.»

ناگفته نماند که این تصاحب پس از آن صورت گرفت که کنترل اموال سیگنچر بانک (Signature Bridge Bank) پس از بسته شدن توسط اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) در اختیار شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) قرار گرفت.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array