به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بعد از آغاز به‌کار شبکه اجتماعی متن‌محور Threads در ماه جولای، کمپانی متا با واکنش‌های تندی از سوی کاربران مواجه شد. این پلتفرم با اینکه اپلیکیشن مستقل خودش را دارد؛ اما از لحاظ زیرساختی برمبنای شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته شده و حذف حساب کاربری آن تنها با حذف حساب کاربری اینستاگرام ممکن است!

در بخش “سیاست حفظ حریم خصوصی” (Privacy Policy) وبسایت رسمی Threads، کمپانی متا اینگونه توضیح داده است: “امکان غیرفعال‌سازی حساب کاربری Threads در هر زمانی برای کاربران وجود دارد، اما حذف این حساب کاربری فقط با حذف حساب کاربری اینستاگرام امکان‌پذیر است”. حالا، تقریباً سه‌ماه پس از عرضه Threads، کمپانی متا اعلام کرد که قصد دارد به‌زودی، در ماه دسامبر و تا پایان سال 2023، این مشکل را به‌کلی حل کند.

میشل پروتی، مدیر ارشد حریم خصوصی محصولات متا، هفته گذشته در رویداد TechCrunch Disrupt اعلام کرد که این کمپانی در حال توسعه قابلیتی است که حذف کردن حساب کاربردی Threads را به‌صورت جداگانه برای کاربران میسر سازد.

اینستاگرام

مجزا کردن عملکرد Threads از اینستاگرام

از آنجایی‌که پلتفرم Threads مستقیماً بر زیرساخت‌های اینستاگرام قرار دارد، پروتی گفت: کمپانی متا از همان روزهای ابتدایی در جستجوی راه‌حلی مناسب برای رفع این مسئله بوده است. به گفته او، متمایز کردن حساب کاربری این دو پلتفرم از یکدیگر در ابتدا بسیار دشوار بوده است؛ برای همین به‌مرور زمان ابزارهایی مانند “غیرفعال کردن اکانت” و یا “خصوصی کردن اکانت” به کاربران عرضه شد.

پروتی در بخش دیگری از سخنانش به این موضوع پرداخت که با اینکه متا درحال متصل کردن شبکه اجتماعی Threads به دنیای غیرمتمرکز Fediverse می‌باشد؛ در عین حال شرایط ویژه‌ای مانند “حذف یکپارچه پست‌های منتشر شده در Threads در دیگر سرورها ” را نیز بررسی می‌کند.

بعد از عرضه جدیدترین رقیب توییتر (X فعلی) در ماه جولای، پلتفرم Threads موفق به ثبت رکورد استثنایی 100 میلیون نصب در کمتر از یک هفته شد. اما با این وجود در طی یک هفته گذشته، از میزان محبوبیت این شبکه اجتماعی به‌شدت کاسته شده و این دستاورد متا روند رو به نزولی را تجربه می‌کند.

با اینکه در این مدت کمپانی متا از چندین قابلیت موردانتظار توسط کاربران رونمایی کرده است؛ اما استقبال کاربران و نتیجه نهایی آمار بسیار با شرایط ایده‌آل فاصله دارد.
به‌بیانی دیگر، رونمایی از صفحه (Feed) اختصاصی دنبال‌شوندگان؛ نسخه وب و حتی گزینه جستجو هم باعث جذب مخاطبان نشده است. از 2.3 میلیون کاربر فعال در جولای به 576 هزار کاربر فعال در آگوست؛ به‌نظر می‌رسد پلتفرمی که در ابتدا شروعی بسیار قدرتمند و نویدبخش را داشت؛ به‌مرور جذابیت خود را برای کاربران از دست داده و نتواسته به وعده‌های پیشین خود عمل کند.

همچنین محقق اپلیکیشن، الساندرو پالوزی اخیراً متوجه شده کمپانی متا درحال کار کردن بر روی گزینه ادیت پست‌های منتشر شده در Threads تا 5 دقیقه پس از انتشار می‌باشد و ممکن است این قابلیت به‌زودی به عموم عرضه شود.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array