سینگیولاریتی

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در این مقاله هدف ما ارائه دید کلی اما ساده، فنی و البته تخصصی رمزارز سینگیولاریتی نت (AGIX) می‌باشد. طبق داده‌های وبسایت coincodex، رمزارز سینگیولاریتی نت در بازه یک ساله (از تاریخ 29 اسفند 1400 الی 29اسفند 1401) دارای جایگاه دوم بهترین عملکرد بوده است. همچنین از ابتدای سال 2023 (11 دی 1401) جزو برترین رمزارزهاست که شاهد رشد تقریبی 900 درصدی در زمان نگارش این مقاله می‌باشد.

سینگیولاریتی

معرفی رمزارز سینگیولاریتی نت (AGIX)

سینگیولاریتی نت (SingularityNET) یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا به لطف بازار هوش مصنوعی در سطح جهانی، خدمات هوش مصنوعی را به راحتی برای ایجاد، اشتراک‌گذاری و کسب درآمد به خدمت بگیرد.

از طریق بازار سینگیولاریتی نت، کاربران می‌توانند با استفاده از توکن بومی این پلتفرم یعنی AGIX، انواع خدمات هوش مصنوعی را مرور، آزمایش و خریداری کنند. علاوه بر این، این بازار نشان دهنده یک خروجی است که توسعه دهندگان هوش مصنوعی می‌توانند از آن برای انتشار و فروش ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده و به راحتی عملکرد آنها را ردیابی کنند.

تیم سازنده سینگیولاریتی نت پیشگام توسعه هوش مصنوعی به نام سوفیا (Sophia) بود که به عنوان “رساترین ربات جهان” توصیف می‌شود. هدف سینگیولاریتی نت این است که سوفیا بتواند زبان انسان را به طور کامل درک کند و به توسعه “OpenCog” ادامه دهد – یک چارچوب هوش مصنوعی که امیدوار است در نهایت به وضعیتی به نام “هوش عمومی پیشرفته” یعنی هوش مصنوعی در سطح انسان (یا فراتر از آن) دست یابد.

 

طول عمر رمزارز

این پلتفرم برای اولین بار در سال 2017 (1396) معرفی شد و عرضه اولیه کوین (ICO) را در دسامبر (دی) همان سال تکمیل و تنها در یک دقیقه 36 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

سینگیولاریتی

 

بنیانگذاران سینگیولاریتی نت

سینگیولاریتی نت تیم گسترده‌ای از دانشمندان، توسعه دهندگان، محققان و مهندسان هوش مصنوعی دارد.
این موسسه توسط دکتر بن گورتزل (Dr. Ben Goertzel)، مدیرعامل و دانشمند ارشد سینگیولاریتی نت، سیمون جاکوملی و دکتر دیوید هانسون تأسیس شد.

دکتر بن گورتزل یک چهره تثبیت شده در صنعت هوش مصنوعی و رباتیک است و سابقه طولانی مدت کار با شرکت های فناوری پیشرفته از جمله هانسن روبوتیکز (Hanson Robotics) و بنیاد اوپنکاگ (OpenCog Foundation) را دارد. او همچنین به عنوان دانشمند ارشد مازی هلث (Mozi Health) و نایب رئیس برای پلاس هیومنیتی (Humanity+) کار می‌کند.

سیمون جیاکوملی (Simone Giacomelli) یک کارآفرین و سرمایه‌گذار است که قبلاً برای مشاور ارزهای دیجیتال کریپتودکس (Cryptodex) کار می‌کرد. او پروژه سینگیولاریتی نت را در مارس 2019 (اسفند 1397) ترک کرد و اکنون بر روی آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری والپم (Vulpem) متمرکز شده است که در سال 2015 (1394) تأسیس کرد.

دکتر دیوید هانسون سومین بنیان‌گذار سینگیولاریتی نت است. او سابقه طولانی و متنوعی در صنعت رباتیک دارد و بین سال‌های 1998 تا 2001 با دیزنی کار می‌کرد و قبل از تأسیس چندین استارت‌آپ رباتیک، از جمله رباتیک شبیه‌سازی انسان (Human Emulation Robotics) و ابتکار برای ماشین‌های بیداری و رباتیک هانسن (Awakening Machines and Hanson Robotics) در دو دهه گذشته، کار می‌کرد.

سینگیولاریتی

 

بررسی فناوری سینگیولاریتی نت

سینگیولایتی نت اولین پلتفرمی است که فروش ابزارها و کتابخانه‌های هوش مصنوعی خود را برای توسعه دهندگان آسان می‌کند و خریداران را قادر می‌سازد تا هر سرویس هوش مصنوعی ارائه شده در بازار را آزمایش کنند تا ببینند آیا نیازهای آنها را قبل از پرداخت برآورده می‌کند یا خیر.

علاوه بر این، کسانی که به خدمات هوش مصنوعی خاصی نیاز دارند می‌توانند از طریق پورتال درخواست هوش مصنوعی (RFAI) از انجمن گسترده متخصصان هوش مصنوعی سینگیولاریتی نت استفاده کنند – که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به راحتی ابزار هوش مصنوعی جدیدی را سفارش دهند، در حالی که توسعه‌دهندگان می‌توانند با پر کردن این درخواست‌ها توکن‌های AGIX کسب کنند.

کاربرد توکن AGIX با توسعه اکوسیستم سینگیولاریتی نت تکامل یافته است. در اکتبر 2020 (مهر 1399)، سینگیولاریتی نت ویژگی پیشنهاد افزایش و پیشرفت سینگیولاریتی نت (SNEP) خود را راه‌اندازی کرد و دارندگان AGIX را قادر می‌ساخت تا در مورد تغییرات در عملیات شبکه رای دهند. در حالی که در مارس 2020 (اسفند 1398)، یک ویژگی استیکینگ (staking) اضافه شد که کاربران را قادر می‌ساخت تا توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند.

سینگیولاریتی نت با همکاری هانسن روبوتیکز اخیراً یک سرمایه‌گذاری مشترک به نام بیداری سلامت (Awakening Health) منتشر کرده است که محصولاتی را توسعه می‌دهد که از هوش مصنوعی برای اهداف مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنند. اولین محصول آن گریس (Grace) یک دستیار انسان‌نما برای صنعت مراقبت‌های بهداشتی است.

سینگیولاریتی

 

تخصیص و توزیع توکن‌ها

تا فوریه 2021 (بهمن 1399)، در مجموع 861.5 میلیون توکن AGIX که 86 درصد از کل عرضه را نشان می‌دهد، در گردش بوده است.

نیمی (50%) از کل عرضه AGIX در عرضه اولیه 2017 (1396) سینگیولاریتی نت فروخته شد. فراتر از این 20 درصد برای مشوق‌های توسعه دهنده و شریک اولیه، 18 درصد برای اعضای اصلی تیم (اکنون کاملاً اختصاص داده شده)، 8 درصد برای بنیاد سینگیولاریتی نت برای توسعه بلندمدت پلتفرم، در حالی که 4 درصد آخر برای جوایز امنیتی تخصیص داده شده است.

 

بررسی امنیت

AGIX یک توکن ERC-20 است.
این بدان معناست که توسط الگوریتم اجماع اثبات سهام اتریوم (PoS) و شبکه اعتبارسنجی آزمایش شده پشتیبانی می‌شود. تا به امروز، شبکه اتریوم هرگز با موفقیت مورد حمله قرار نگرفته است و یکی از امن‌ترین شبکه هایی است که در حال حاضر فعال است.

تیم پشتیبان سینگیولاریتی نت اشاره کرده است که سینگیولاریتی نت ممکن است در آینده به بلاکچین دیگری منتقل شود و اخیراً اعلام کرد که در حال بررسی امکان راه‌اندازی در بلاکچین اثبات سهام (dPoS) کاردانو است.

 

بررسی تکنولوژی

پلتفرم سینگیولاریتی نت یک شبکه باز و غیرمتمرکز از خدمات هوش مصنوعی است که از طریق بلاکچین قابل دسترسی است. توسعه دهندگان خدمات خود را در شبکه سینگیولاریتی نت منتشر می‌کنند؛ جایی که هر کسی که به اینترنت متصل است می‌تواند از آنها استفاده کند.

سرویس‌ها می‌توانند استنتاج یا آموزش مدل را در حوزه‌های بی‌شماری مانند تصویر، ویدیو، گفتار، متن، سری‌های زمانی، هوش مصنوعی زیستی و تجزیه و تحلیل شبکه ارائه دهند. این سرویس‌ها می‌توانند به سادگی بسته‌بندی یک الگوریتم شناخته شده، یک راه حل سرتاسر کامل برای یک مشکل صنعتی یا یک برنامه کاربردی هوش مصنوعی مستقل باشند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند عوامل هوش مصنوعی مستقلی را مستقر کنند که با سرویس‌های دیگر در شبکه تعامل دارند.

سینگیولاریتی

 

نقشه راه

متنی که در خصوص نقشه راه پروژه بیان شده است به صورت زیر می‌باشد:
در سینگیولاریتی نت، ما در حال کار بر روی تعدادی از پروژه‌های مرتبط با یکدیگر هستیم که همگی هدف یکسانی برای دستیابی به یک تکینگی فناوری مفید دارند.

ما به طور فعال در حال ساخت فناوری‌های اصلی OpenCog Hyperon، AI-DSL و پلتفرم هوش مصنوعی سینگیولاریتی نت هستیم که توسط محاسبات توزیع‌شده از NuNet، تعاملات بلاکچین بهینه‌شده از طریق Hypercycle، و مشارکت قوی با کاردانو پشتیبانی می‌شود.

در عین حال، ما در حال استفاده از پلتفرم سینگیولاریتی نت با استفاده از خدمات هوش مصنوعی از تعدادی از پروژه‌های فرعی در بازارهای عمودی انتخاب شده استراتژیک هستیم.

در وبسایت singularitynet  یک نمای کلی از بسیاری از بلوک‌های ساختمانی مرکزی را که در سال 2022 تکمیل شده‌اند یا در حال انجام هستند، و همچنین کتابخانه‌ای از به‌روزرسانی‌های ماهانه و فصلی گسترده ما ارائه می‌دهند. نقاط عطف بیشتری برای سال 2023 در سه ماهه چهارم اضافه خواهد شد.

 

از کجا می‌توان AGIX خریداری کرد؟

توکن AGIX برای معامله در چندین پلتفرم صرافی برجسته، از جمله کوکوین (KuCoin)، بایننس (Binance) و هیت بی‌تی‌سی (HitBTC) در دسترس است. همچنین در دو مورد از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز یعنی یونی سواپ (Uniswap) و بلنسر(Balancer) قابل معامله است. همچنین با مراجعه به وبسایت Coinmarketcap می‌توانید لیست تمام صرافی‌های موجود را بررسی نمایید.

سینگیولاریتی

 

ارزش بازار و حداکثر عرضه

طبق وبسایت معروف Coinmarketcap برخی از جزئیات مهم را در خصوص این ارز بررسی می‌کنیم:

سینگیولاریتی

همانطور که مشاهده می‌کنید تمام جزئیات از جمله وبسایت این پروژه، جامعه، سورس کد و لینک وایت پیپر آن قابل ملاحظه است، همچنین در زمان نگارش این مقاله، این رمزارز در رتبه 79 بازار قرار دارد و دارای مارکت کپ یا حجم بازار 593,654,576 دلار می‌باشد و طبق این سایت حداکثر عرضه 2,000,000,000 توکن می‌باشد.

نمودار این ارز در بازه زمانی یک ساله نیز به صورت زیر می‌باشد:

سینگیولاریتی

همچنین لایو دیتاها در زمان نگارش نیز به صورت زیر می‌باشد:

سینگیولاریتی

منبع: coincodex.com

 

وبسایت پروژه

همچنین برای بررسی می‌توانید وبسایت اصلی این پروژه را به آدرس singularitynet.io مشاهده نمایید که پیشنهاد می‌شود بخش‌های مختلف آن را بررسی نمایید.

در انتها لازم به ذکر این مطلب است که این رمزارز را حتماً از تمام جوانب بررسی کنید.

با ورود به سایت و بخش منو می‌توانید تمام بخش‌ها شامل تکنولوژی، اکوسیستم، جوایز وفاداری، تامین مالی، پژوهش، انتشارات، بنیاد سینگیولاریتی نت، تیم، نقشه راه، شغل‌ها، مخاطب، کیت رسانه مطبوعاتی و شبکه‌های اجتماعی را مشاهد کنید.

سینگیولاریتی

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CoinCodex , Singularitynet, CoinMarketCap

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array