به گزارش ایران دکونومی، در خصوص اختلالات اخیر اینترنت، محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به خبرگزاری مهر گفت: «توسعه شبکه ارتباطی کشور و ارتقا و بهینه سازی در حال انجام است. حجم توسعه شبکه زیاد و زمان بر است؛ به این معنا که تعداد دان تایم هایی که گرفته می‌شود زیاد است.»

جعفرپور پس از توضیح این مطلب که این فرآیند با اپراتورها هماهنگ می‌شود و جزئیات این مسئله اعلام خواهد شد، افزود: «تقریباً در کل کشور در حال افزایش ظرفیت هستیم و این افزایش طرفیت زمان زیادی می‌گیرد، چون فقط در زمان مشخصی می‌توانیم کار کنیم و نمی‌توانیم از صبح تا شب ظرف چند هفته به اتمام برسانیم. باید در ساعت کم ترافیک شب این کار انجام شود، به همین دلیل زمان می‌برد.»

محمداحسان خرامید، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در یکی از شبکه‌های اجتماعی بومی در مورد اینکه نتبلاکس برای سومین بار متوالی از اختلال اینترنت خبر داده، گفت: «قبلاً هم گفته شد که در طول پاییز، به دلیل توسعه در هسته شبکه کشور و برای نصب تجهیزات جدید، ممکن است در ساعت‌های نخستین بامداد، برخی لینک‌های ارتباطی شرکت زیرساخت به مدت محدود قطع شوند که عمدتاً کاربران اثر آن را احساس نمی‌کنند، اما در سامانه‌های نظارتی لاگ می‌شود. برخی این توسعه را با نام اختلال فاکتور نکنند.»

اختلالات اینترنت

وزیر ارتباطات دلیل اختلالات را چه عنوان کرد؟

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ویدیویی که در حضور اصحاب رسانه پخش شد، گفت: «در حال توسعه شبکه مادر مخابراتی یا شبکه هسته‌ای کشور هستیم که انشاالله ظرف شش ماه آینده ۵۰ درصد ظرفیت لایه IP شبکه اضافه می‌شود.»

وی تشریح کرد: «تجهیزات جدیدی دارد در شبکه قرار می‌گیرد. معمولاً نصفه شب در حدود یکی دو شب این کار انجام می‌شود. معمولاً با اطلاع قبلی بعضی از مناطق ممکن است اختلالاتی داشته باشند که این مورد را شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام می‌کند.»

سامانه «نت بلاکس» صبح امروز برای سومین بار در یکماه گذشته، گزارش اختلالات اینترنت را در ساعات اولیه صبح منتشر کرد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array