به گزارش ایران دکونومی،مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به مندرجات این قرارداد، حق بیمه به ازای هر واحد مسکونی مشترکان شهری، ماهیانه ۳۰۰۰ ریال و هر واحد مسکونی مشترکان روستایی ماهیانه ۱۵۰۰ ریال بر مبنای قانون بودجه اعلام شده که این مبلغ از طریق قبوض گاز مشترکان محاسبه می‌شود.

سالانه حوادث بسیار زیادی به علت اختلال در سیستم های گازسوز اتفاق می افتد که بیشتر این حوادث در نیمه دوم سال به دلیل برودت هوا اتفاق می افتد.

حوادث ناشی از گاز در مکان های مختلفی اتفاق می افتد اعم از ساختمان ها و ادارات و کارگاه ها و … و گاها خسارت های مالی زیاد و خسارت های جانی به بار می آورد.

شرکت ملی گاز نیز برای حمایت از مشترکین خود، حوادث ناشی از نشت گاز طبیعی که منجر به انفجار، آتش سوزی و مسمومیت مشترکین می‌شود و سبب بروز خسارت‌های جانی (فوت، نقص عضو و هزینه‌ پزشکی) و مالی می شود را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.  

و بر این اساس، هر واحد مشترک تجاری شهری نیز ماهیانه ۲۰۰ هزار ریال و هر واحد مشترک تجاری روستایی هم، ماهیانه ۱۰۰ هزار  ریال محاسبه می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه (مشترکان خانگی و تجاری اعم از شهری و روستایی)، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پرداخت غرامت نقص عضو و از کارافتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه (مشترکان خانگی و تجاری اعم از شهری و روستایی) حداکثر تا مبلغ ۴ میلیارد ریال است.

رحمانی گفت: این شرکت بیمه، پس از اعلام حادثه و بررسی کارشناسی، اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت پرداخت خواهد شد؛ همچنین در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک مثبته پرداخت خواهد شد.

وی در پایان از مردم خواست تا با صرفه‌جویی در مصرف و رعایت همه‌جانبه مسایل ایمنی، ضمن پاسداشت این ثروت عظیم خدادادی، از جان و مال خود در قبال این حوادث مراقبت کنند و احتیاط های لازم را عمل آورند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array