به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک ملی سوئیس (SNB) و تنظیم کننده مالی سوئیس بر این باورند که خرید بانک سرمایه‌گذاری کردیت سوئیس (Credit Suisse) توسط UBS بزرگترین بانک سوئیس تنها گزینه برای جلوگیری از فروپاشی اعتماد در کردیت سوئیس است.

طبق گزارش 18 مارس (27 اسفند) فایننشال تایمز (Financial Times) به نقل از سه نفر از آشنایان، سوئیس در حال آماده شدن برای استفاده از اقدامات اضطراری برای تسریع در تصرف توسط UBS از کردیت سوئیس برای نهایی کردن خرید قبل از باز شدن بازارها در روز دوشنبه است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اقدامات اضطراری اجازه می‌دهد تا معامله بدون رأی سهامداران پیش برود و مقررات معمول سوئیس را دور بزند که به یک دوره مشاوره شش هفته‌ای برای سهامداران برای مشاوره در مورد خرید نیاز دارد.

SNB و سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) در تلاش هستند تا شنبه شب به توافق نظارتی برسند، و بنا بر گزارش‌ها به همتایان بین‌المللی گفته‌اند که آنها معامله با UBS را تنها گزینه برای جلوگیری از فروپاشی می‌دانند.

UBS

خاطرنشان شد که UBS قصد دارد با برنامه‌های کردیت سوئیس برای کوچک کردن بانک سرمایه‌گذاری خود ادامه دهد و دو نفر از افراد در مورد وضعیت توضیح داده‌اند که شرکت ترکیبی بیش از یک سوم گروه ادغام‌شده را تشکیل نخواهد داد.

طبق گزارش‌ها، UBS کل دارایی‌های 1.1 تریلیون دلار در ترازنامه خود دارد، در حالی که کردیت سوئیس دارای 575 میلیارد دلار است، ادغام موفقیت‌آمیز بین دو بانک سوئیسی یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی مهم سیستمی جهانی را در اروپا ایجاد می‌کند.

این امر پس از آن صورت گرفت که شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی بلک راک (BlackRock) در توییتی در 18 مارس (27 اسفند) اعلام کرد که هیچ علاقه‌ای به خرید کردیت سوئیس ندارد.

بلک راک در هیچ برنامه‌ای برای به دست آوردن تمام یا بخشی از کردیت سوئیس شرکت نمی‌کند و هیچ علاقه‌ای به انجام این کار ندارد.

— بلک راک (@BlackRock) 18 مارس 2023

 

پیش از این، SNB و FINMA بیانیه مشترکی را در 15 مارس (24 اسفند) منتشر کردند که در آن بیان شد که کردیت سوئیس نیازهای سرمایه و نقدینگی تحمیل شده بر بانک‌های مهم سیستمی را برآورده کرده است.

در این بیانیه خاطرنشان شد، در صورت لزوم، SNB با تایید اینکه کردیت سوئیس تحت تأثیر واکنش‌های بازار در روزهای اخیر قرار گرفته است، نقدینگی به کردیت سوئیس ارائه خواهد کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array