به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از«اینوستینگ»، بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) در جدیدترین پیش‌بینی خود از احتمال افزایش قیمت نفت خام برنت تا 150 دلار در هر بشکه در آینده خبر داده است. این خبر در روز دوشنبه (3 مهرماه) و پس از بررسی روند تماماً صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی اعلام شده است.

پیش‌بینی این بانک سرمایه‌گذاری با توجه به روند کنونی بازارهای جهانی نفت صورت گرفته که افزایش مستمر قیمت نفت را نشان می‌دهند. قیمت نفت برنت (شاخص جهانی نفت خام) به خاطر تقاضای بالا و کمبود عرضه، رو به افزایش است.

پیش‌بینی جی‌پی‌مورگان در شرایطی صورت گرفته که دنیا شاهد بهبود اقتصاد پس از بحران کروناست و به این ترتیب مصرف انرژی در بخش‌های مختلف اقتصاد رو به افزایش است. افزایش مستمر تقاضا برای نفت و سایر حامل‌های سوخت بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

علاوه بر این بانک سرمایه‌گذاری چندین پیش‌بینی دیگر نیز روند بازار نفت را صعودی ارزیابی کرده‌اند. اما باید دید این افزایش قیمت چگونه بر اقتصاد کلان تاثیر می‌گذارد و آیا در بلند مدت نیز ادامه‌دار خواهد بود؟ در حال حاضر سرمایه‌گذاران و سهامداران بازار به دقت تحولات بازارهای نفت را زیر نظر دارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array