به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قبل از اینکه صرافی کریپتو FTX و موسس آن سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) ملقب به SBF با اتهامات سوءاستفاده از منابع مالی کاربران درگیر شوند، SBF یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان ارزهای دیجیتال بود. قبل از سقوط FTX، یک تبادل ایمیل فاش شده با یک قانونگذار ارشد ظاهراً نشان می‌دهد که SBF قصد دارد صرافی را تحت نظارت فدرال قرار دهد.

واشنگتن اگزمینر (Washington Examiner) گزارش داد که در 28 می 2022 (7 خرداد 1401)، تقریباً شش ماه قبل از اعلام ورشکستگی FTX و استعفای SBF به عنوان مدیرعامل، مارتین گرونبرگ (Martin Gruenberg)، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) دعوت نامه‌ای برای ملاقات با SBF در 13 ژوئن 2022 (23 خرداد 1401) دریافت کرد. این ایمیل توسط کمیسر سابق CFTC مارک وتجن (Mark Wetjen)، که در نوامبر 2021 (آبان 1400) به عنوان رئیس سیاست‌گذاری و استراتژی نظارتی به FTX آمریکا ملحق شد، واسطه شد.

دعوت سم بنکمن-فرید به مارتین گرونبرگ، رئیس FDIC. منبع: واشنگتن اگزمینر

 

در نیمه دوم ایمیل، وتجن به گرونبرگ گفت که FTX در “موقعیت غیرمعمولی است که از دولت فدرال میخواهد که ما را قانوگذاری کند.” وی در ادامه افزود:

ما یک درخواست قبل از CFTC داریم که نحوه انجام این کار را برای آژانس مشخص می‌کند. تنها کاری که CFTC باید انجام دهد این است که آن را تایید کند. هنگامی که CFTC انجام شد، سایر صرافی‌ها نیز دنبال خواهند شد، سایر صرافی‌های بزرگ ایالات متحده نیز دارای مجوز CFTC هستند.

در پاسخ به درخواست SBF، گرونبرگ با این دو نفر موافقت کرد، همانطور که در ایمیل فاش شده زیر نشان داده شده است.

مارتین گرونبرگ، رئیس FDIC، دعوت سام بنکمن-فرید را می‌پذیرد منبع: واشنگتن اگزمینر

 

پس از فروپاشی FTX، روابط سیاسی SBF در میان تحقیقات موازی آشکار شد. یکی از سخنگویان FDIC تأیید کرد که رئیس FDIC با SBF به عنوان بخشی از “بازدیدهای معمول با رهبران شرکت‌ها و موسسات مالی” ملاقات کرد.

در کنار تحقیقات فدرال، مدیریت جدید FTX شروع به انجام تحقیقات داخلی برای ردیابی وجوه مفقود شده کرد.

اسناد دادگاه اخیر نشان می‌دهد که SBF و پنج مدیر سابق FTX و آلامدا ریسرچ (Alameda Research) که 3.2 میلیارد دلار پرداخت و وام از نهادهای مرتبط با FTX دریافت کرده‌اند. گزارش شده است که SBF با دریافت 2.2 میلیارد دلار، سهم اصلی این بودجه را دریافت کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array