به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم اطلاعات بلاکچین Arkham با انتشار گزارشی اعلام کرده است که صرافی رمزارزی کوین بیس (Coinbase) تقریباً 1 میلیون واحد بیت کوین (BTC) به ارزش بیش از 25 میلیارد دلار در کیف پول‌های خود دارد.

بر اساس گزارش این پلتفرم تحلیلی، دارایی‌های این صرافی تقریباً 5٪ از کل بیت کوین موجود در بازار را تشکیل می‌دهد. Arkham  اذعان داشته است که کوین بیس در مجموع دقیقاً 947755 واحد بیت کوین دارد و بر اساس اطلاعات  وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، عرضه بیت کوین در گردش در حال حاضر حدود 19,493,537 واحد است:

«متوجه شدیم که اکنون ۲۵ میلیارد دلار (حدود ۱ میلیون بیت کوین) از ذخایر بیت کوین در کوین بیس قرار دارد. این واقعیت،  کوین بیس را به بزرگترین هولدر بیت‌کوین در جهان تبدیل می‌کند؛ چرا که اکنون در حدود 5٪ از کل BTC موجود در بازار را در اختیار دارد که رقمی مشابه با دارایی شخص ساتوشی ناکاموتو است.»

— (ArkhamIntel@derakhshan) ؛ 22 سپتامبر 2023

علاوه بر این، Arkham متذکر شده است که 36 میلیون آدرس واریز و نگهداری بیت کوین مورد استفاده این صرافی را تگ و شناسایی کرده است. طبق گفته Arkham، بزرگترین کیف پول سرد کوین بیس حدود 10 هزار بیت کوین را در خود جای داده است. این شرکت اطلاعاتی معتقد است که با توجه به گزارش‌های مالی این صرافی می‌توان اطمینان داشت که کوین بیس بیت کوین بیشتری در اختیار دارد که هنوز تگ نشده و قابل شناسایی نیستند.

کوین بیس

در حالی که کوین بیس بیش از 25 میلیارد دلار بیت کوین در کیف پول خود نگهداری می‌کند، تنها حدود 10000 واحد از آن به خود این صرافی تعلق دارد که ارزش آن به حدود 200 میلیون دلار می‌رسد.

واکنش جامعه کریپتو به میزان دارایی کوین بیس

پس از انتشار این گزارش، اعضای جامعه واکنش‌های متفاوتی نسبت به میزان بیت‌کوین موجود در یک صرافی متمرکز نشان دادند. برخی بر این باورند که این نشانه آن است که کاربران باید بیت کوین خود را از صرافی‌ها خارج کنند؛ این گروه به هولدرهای بیت کوین هشدار می‌دهند که پیش از آنکه صرافی‌ها دستور توقف برداشت بدهند، باید دارایی خود را خارج کنید. گروهی دیگر می‌گویند از آنجایی که نگرانی‌های قانونی در مورد کیف پول‌های سرد هر روز بیشتر می‌شود، هیچ راه بهتری برای ذخیره دارایی‌های آنها وجود ندارد.

وقتی صحبت از مالکیت بیت کوین توسط شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی به میان می‌آید، شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) با اختلاف، بزرگترین هولدر بیت کوین به شمار می‌رود. در نتایج درآمدی که این شرکت روز 1 آگوست منتشر کرد، مایکل سیلور، یکی از بنیانگذاران شرکت، اعلام کرد که مایکرواستراتژی 152800 بیت کوین در اختیار دارد که در زمان نگارش این مطلب، ارزش آن به بیش از 4 میلیارد دلار می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array