به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه کوین (ICO) اتریوم که برای مدت‌ها غیرفعال بود، به تازگی 32.1 واحد رمزارز اتر (ETH) را پس از هشت سال به کوین‌بیس منتقل کرد. این آدرس خاص اتریوم، که ظاهراً به shemnon.eth (@shemnon) تعلق دارد، بخشی از  برنامه اتریوم جنسیس (Ethereum Genesis) بود که در ابتدا 200 ETH دریافت کرده بود. این فعالیت ناگهانی حدس و گمان‌های زیادی را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخته است.

جابه‌جایی‌های اخیر نهنگ‌های اولیه اتریوم (ETH)

طی چند ماه گذشته، چندین آدرس اتریوم مرتبط با عرضه اولیه کوین (ICO) این رمزارز، پس از سال‌ها از خواب بیدار شده‌اند. به عنوان مثال، در ماه جولای، یکی از شرکت‌کنندگان در ICO اتریوم به وقفه هشت ساله خود پایان داد و 61216 واحد اتریوم (ETH) به ارزش تقریبی 116 میلیون دلار را به صرافی رمزارزی کراکن واریز کرد.

علاوه بر این، در یک رویداد جداگانه که با هشتمین سالگرد تاسیس اتریوم همزمان شده بود، یک کیف پول دیگر که مدت زیادی غیرفعال بود، 641 اتر را جابه‌جا کرد که ارزش آن در آن زمان به بیش از 1.19 میلیون دلار می‌رسید.

 چنین تراکنش‌هایی نه تنها به دلیل بزرگی قابل توجه آنها، بلکه به دلیل سود چشمگیر این گروه از حامیان اولیه اتریوم، مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند. در واقع، با توجه به اینکه قیمت اتر در زمان عرضه تنها 0.31 دلار بود و قیمت فعلی آن در بازار حدود 1623 دلار است، سرمایه‌گذاران اولیه رشدی تصاعدی را در سرمایه‌گذاری خود تجربه می‌کنند.

البته دلایل احتمالی حرکات ناگهانی نهنگ‌ها و انتقال مقادیر قابل توجهی اتر از کیف پول‌هایی که سال‌ها غیرفعال بوده‌اند، سوالاتی را در مورد انگیزه این انتقال‌ها مطرح کرده است. به عقیده برخی از صاحب‌نظران، این دارندگان اصلی، با مشاهده افزایش قیمت چشمگیر این دارایی در طول این سال‌ها، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اند که وقت آن فرارسیده که از سود این سرمایه‌گذاری استفاده کنند یا سبد دارایی خود را تنوع ببخشند. برخی دیگر بر این باور هستند که این حرکت‌ها می‌تواند به افزایش محبوبیت استیکینگ اتریوم مرتبط باشد. چون این هولدرها می‌توانند به جای انباشت دارایی، با مشارکت در امنیت شبکه، پاداش قابل قبولی کسب کنند.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

علیرغم همه این گمانه‌زنی‌ها، ترس از دامپ یکباره دارایی و افزایش فشار فروش، سرمایه‌گذاران را نسبت به احتمال افت قیمت ناشی از این اقدام نگران کرده است. براساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ، این جابه‌جایی تاکنون تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر قیمت اتر (ETH) نداشته و این دارایی دیجیتال با کمتر از 1 درصد کاهش، با قیمت 1620 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array