به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ائتلاف بانک‌های متوسط آمریکا (MBCA) از رگولاتورهای فدرال ایالات متحده خواسته است تا بیمه تمام سپرده‌های بانکی را برای مدت دو سال آینده تمدید کنند.

بر اساس گزارش 18 مارس (27 اسفند) خبرگزاری بلومبرگ، این ائتلاف نامه‌ای به شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) ارسال کرده و در آن تاکید نموده است که تمدید بیمه “کلیه سپرده‌ها” می‌تواند مانع از خروج سپرده‌ها از بانک‌های کوچکتر این کشور شود. در ادامه این نامه نیز آمده است که این اقدام صنعت بانکداری کشور را “ثبات” بخشیده و احتمال “ورشکستگی بیشتر بانک‌ها” را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ائتلاف MBCA پیشنهاد کرده است که خود بانک‌ها با افزایش ارزیابی بیمه سپرده‌های وام دهندگانی که تصمیم به مشارکت دارند، مسئولیت تامین مالی برنامه بیمه سپرده‌ها را بر عهده بگیرند.

جان دیتون (John Deaton)، موسس خبرنامه حقوقی Crypto Law Lawyer، روز 19 مارس (28 اسفند) با انتشار توییتی به 250 هزار دنبال کننده خود گفت که اگر  شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نتواند تاحدودی ضمانت ارائه کند، حداقل 300 موسسه مالی در معرض خطر قرار می‌گیرند:

«شرط می‌بندم اگر ضمانت FDIC وجود نداشته باشد، تا 300 بانک این کشور از بین خواهند رفت و این بحران ربطی به بازار کریپتو ندارد.»

بانک سیلیکون ولی

گفتنی است که این اقدام پس از آن صورت گرفت که تحلیل اخیر اقتصاددان‌ها که روز  13 مارس (22 اسفند) منتشر شد نشان داد که تعداد زیادی از بانک‌ها در معرض خطر برداشت سپرده‌های بدون بیمه توسط سپرده‌گذاران قرار دارند.

بنابر این گزارش «حتی اگر فقط نیمی از سپرده‌گذاران بدون بیمه» تصمیم به برداشت سرمایه خود بگیرند، «تقریباً 190 بانک در معرض خطر بالقوه» کاهش ارزش سپرده‌گذاران بیمه‌شده قرار می‌گیرند که سرمایه‌ای در حدود 300 میلیارد دلار را تهدید می‌کند.

در همین حال، تام ایمر (Tom Emmer)، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان ایالات متحده، در نامه‌ای که در تاریخ 15 مارس (24 اسفند) به مارتین گرونبرگ (Martin Gruenberg) رئیس شرکت بیمه فدرال (FDIC) نوشت، گزارش‌های موجود مبنی بر اینکه FDIC مسئول “بی‌ثباتی اخیر” در بخش بانکی با هدف “پاکسازی فعالیت‌های رمزارزی قانونی” از ایالات متحده است را زیر سوال برد. ایمر به گرونبرگ هشدار داد که این اقدامات “به شدت نامناسب” هستند و می‌توانند منجر به ایجاد “بی‌ثباتی مالی در مقیاسی گسترده‌تر” شوند.

علاوه بر این، فدرال رزرو ایالات متحده روز 13 مارس (22 اسفند) اعلام کرد که “با توجه به شکست بانک سیلیکون ولی”، نایب رئیس سرپرستی فدرال رزرو یعنی مایکل بار (Michael Barr)، مسئولیت رهبری تیم “بازبینی شیوه‌های نظارت و تنظیم مقررات” آن را بر عهده می‌گیرد و گزارش خود را در اول ماه می (11 اردیبهشت) در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array