به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین بار دیگر توجه معامله‌گر مشهور، جان بولینگر (John Bollinger) را به خود جلب کرده است. وی به تازگی از پتانسیل یک روند صعودی قریب‌الوقوع صحبت کرده است. روز دوشنبه، این دارایی دیجیتال، برای مدتی تراز 27000 دلار را پس گرفت؛ هرچند قیمت بار دیگر این حمایت مهم را از دست داده و به حدود 26832 دلار بازگشته است، هنوز مشخص نیست که آیا این جهش می‌تواند شروع یک رالی دیگر باشد یا خیر.

آشنایی با باندهای بولینگر

جان بولینگر که به دلیل ابداع اندیکاتوری موسوم به «باندهای بولینگر» شناخته می‌شود که مجموعه‌ای از خطوط روند ترسیم‌شده در ساختار قیمت یک دارایی مورد معامله است، در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (X) به بحث در مورد حرکات اخیر قیمت بیت کوین پرداخته است. اندیکاتور باندهای بولینگر در درجه اول برای اندازه‌گیری سقف و کف قیمت بازار نسبت به معاملات قبلی استفاده می‌شود. این تاجر افسانه‌ای در توییتی نوشت:

«اولین تگ از بولینگر باند بالایی پس از ایجاد مجموعه جدیدی از میله‌های کنترلی در بولینگر باند پایینی به چشم می‌خورد. اکنون سوال اینجا است که آیا می‌توانیم از باندهای بالایی عبور کنیم؟ هنوز برای پاسخ دادن  به این سوال خیلی زود است.»

این تحلیل نوعی خوش‌بینی نسبی را به تصویر می‌کشد. تگ قیمت بیت کوین در بولینگر باند بالایی می‌تواند نشان‌دهنده یک روند صعودی بالقوه باشد، اما بولینگر محتاطانه در این باره صحبت می‌کند.

نمودار باندهای بولینگر

پولبک دوباره بیت کوین به زیر 27000 دلار

داده‌های وبسایت مرجع کوین گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین با شکست مقاومت 27000 دلاری در آستانه آغاز یک رالی تازه قرار گرفت، به طوریکه چیرگی آن بر بازار کریپتو روز دوشنبه بعد از مدتها از آستانه 50 درصد عبور کرد. این نشان دهنده یک تغییر اساسی در پویایی بازار است، به خصوص که بسیاری از آلتکوین‌ها یا راکد هستند یا ارزش بازار آنها در حال کاهش می‌باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین

اگرچه قیمت بیت کوین با یک پولبک نسبتاً عمیق دوباره به کانال 26 هزار دلار بازگشته و بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته به حرکت خود ادامه می‌دهد، دیدگاه صعودی برخی از تحلیلگران، امید به از سر گیری این روند صعودی را تقویت می‌کند. در صورت بازگشت روند صعودی، اولین مقاومت بلافاصله در منطقه 26950 دلار چالش تازه‌ای در مقابل خریداران ایجاد می‌کند.

ولی اولین مقاومت اصلی همچنان نزدیک به مارک 27000 دلار و منطقه 27500 دلار واقع است که عبور از آن، افزایش مومنتوم صعودی و حرکت به سمت 28200 دلار را در پی خواهد داشت. حرکت قاطعانه بالاتر از مقاومت 28200 دلاری می‌تواند قیمت را به سمت مقاومت 29000 دلار سوق دهد. پس از این ناحیه، هدف گاوها سطوح 29500 و 30000 دلار خواهد بود.

نمودار یک ساعته بیت کوین

برخلاف این سناریوی صعودی امیدوارکننده، اگر بیت کوین نتواند از مقاومت 26950 دلار عبور کند، روند نزولی آن تا اولین حمایت در نزدیکی 26600 دلار ادامه می‌یابد. شکست نزولی این تراز، پادشاه ارزهای دیجیتال را در معرض سقوط به سمت سطوح 26500 و 26000 دلار هدایت می‌کند.

در نمای یک ساعته جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)، اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی شتاب خود را از دست می‌دهد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array