به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، احتمال ثابت نگه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در اجلاس این هفته و از سوی دیگر افزایش تقاضای چین، قیمت طلا را تا حدودی افزایش داده است.

واکنش طلا به سیاست های فدرال رزرو

طلا در اوایل جلسه معاملاتی روز دوشنبه (27 شهریور) تحت تاثیر احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال توقف نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه (29 شهریور) افزایش یافت. با نزدیک شدن به جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی ایالات متحده، معامله‌گران به شدت مسیر نرخ بهره را زیر نظر دارند.

در ساعت 05:41 به وقت گرینویچ، فلز زرد در کانال 1929.87 دلار معامله شد که 6.55 دلار یا 0.34 درصد افزایش داشت. طلا آتی تحویل دسامبر با 4.70 دلار یا 0.24 درصد افزایش به 1950.90 دلار رسید.

افزایش تقاضای طلا به عنوان دارایی امن

هم‌زمان با رشد سهام آسیایی در روز دوشنبه (27 شهریور)، طلا در میان سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفت. بازارهای مالی، سیاست‌های فدرال رزرو را زیر نظر دارند؛ چرا که ممکن است بازارها را نوسانی نماید. مجموعه‌ای از عوامل همچون، آمارهایی چون انعطاف بازار کار ایالات متحده و تورم کنترل شده نشان می‌دهند که مقامات فدرال رزرو ممکن است بر توقف روند افزایش نرخ بهره متمرکز شوند. با این حال، احتمال افزایش نرخ‌های دیگر همچنان وجود دارد.

تاثیر شاخص دلار بر قیمت طلا

کاهش ارزش دلار به دنبال انتشار داده‌های اخیر ایالات متحده، فلز گرانبها را برای کسانی که با ارزهای دیگر معامله می‌کنند، ارزان‌تر کرد. در نتیجه، طلای اسپات افزایش یافت و رشد خوبی را برای هفته ثبت کرد. این روند صعودی در حالی اتفاق افتاده که سفته بازان طلای آتی کومکس (COMEX) موقعیت‌های خرید خالص خود را کاهش داده‌اند. به نظر می‌رسد که بازار به دنبال محرک‌های جدیدی برای احیای احساسات صعودی است.

با توجه به اینکه عملکرد طلا به طور خاص با تغییرات نرخ بهره مرتبط است، همه نگاه‌ها به جلسه سیاست گذاری آتی فدرال رزرو معطوف است. اگر بانک مرکزی موضع «داویش» (پایین آوردن نرخ بهره با هدف تقویت رشد اقتصادی) اتخاذ کند، ممکن است فلز زرد به طور قابل توجهی افزایش یابد. با این حال، هر سیر صعودی در نرخ بهره ممکن است باعث شود که دارایی بدون بازدهی مانند طلا در بین سرمایه‌گذاران جایگاه خود را از دست بدهد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را تا اواسط سال آینده میلادی در سطوح کنونی، یعنی بالاترین رقم طی 20 سال گذشته نگه دارد. این شرایط قیمت فلز زرد را طی یک سال گذشته به شدت تحت تاثیر قرار داده و احتمالاً افزایش قیمت آن را هم در آینده محدود می‌کند.

علاوه بر فدرال رزرو آمریکا بانک‌های مرکزی چین، انگلیس و ژاپن هم در این هفته سیاست‌های پولی خود را اعلام می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array