به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بحبوحه بهبود جزئی بازارهای کریپتو از فشار فروش گسترده اخیر، تحلیل‌ نمودارها، احتمال آغاز یک روند صعودی بالقوه را برای پادشاه ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که احتمالاً قیمت آن را به 31000 دلار می‌رساند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

حرکات اخیر قیمت بیت کوین توجه همه تحلیلگران را به خود جلب کرده است. علی مارتینز (Ali Martinez)، کارشناس مشهور ارزهای دیجیتال، دیدگاه خود درباره نمودار 3 روزه بیت کوین را به اشتراک گذاشته است. در این نمودار اندیکاتور TD Sequential به فرصت خریدی اشاره دارد که اکنون برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است. اگر بیت کوین ممنتوم کافی را به دست آورده و علاقه خرید میان سرمایه‌گذاران افزایش یابد، ممکن است شاهد افزایش آن به ترتیب تا دو سطح مقاومتی مهم یعنی 28000 دلار یا حتی 31000 دلار باشیم.

اما این اتفاق به این زودی رخ نمی‌دهد! قبل از اینکه بیش از حد هیجان‌زده شوید، باید مراقب خط ریسک TD، به ویژه در محدوده تراز 24500 دلار باشید. به گفته مارتینز، این منطقه سطوح بسیار مهمی را شامل می‌شود که پیش‌بینی‌های قیمت را تایید می‌کند.

یک هفته بزرگ پیش‌روی بازارهای مالی

هفته پیش‌رو مملو از رویدادهایی است که می‌تواند ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. مهمترین نکته، اعلامیه فدرال رزرو است که قرار است روز چهارشنبه، 20 سپتامبر (29 شهریور) منتشر گردد. همه فعالان بازار مشتاقانه منتظر سخنان این بانک مرکزی در مورد نرخ وجوه فدرال هستند که در حال حاضر برابر 5.50 درصد است.

در کنار آن، علاقه‌مندان به بازارهای مالی، با دقت پیش‌بینی‌ها و بیانیه اقتصادی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را زیر نظر دارند. به‌علاوه، کنفرانس مطبوعاتی FOMC را هم نباید فراموش کرد. هر گونه تغییر در لحن فدرال رزرو، چه تمایل به احتیاط بیشتر یا حتی اعتماد، نه تنها می‌تواند در بازارهای سنتی موج جدیدی را ایجاد کند، بلکه بر پویایی بازار ارزهای دیجیتال نیز تأثیر خواهد گذاشت.

افزون بر موارد فوق، روز پنجشنبه، 21 سپتامبر (30 شهریور) داده‌های مربوط به مطالبات بیمه بیکاری در ایالات متحده منتشر می‌شود. گفته می‌شود پیش‌بینی تحلیلگران، افزایش جزئی این رقم از  220 هزار نفر قبلی به 222 هزار نفر است. شاید در نگاه اول این داده‌ها نامربوط به نظر برسند، اما به طور بالقوه می‌توانند نقش مهمی در تغییر احساسات حاکم بر دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشند.

قیمت حال حاضر بیت کوین

نمودار روزانه بیت کوین

درپی تحولات اخیر، بیت کوین با عبور از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) بسیاری را شگفت زده کرد و روز 14 سپتامبر (23 شهریور) به حدود 26228 دلار رسید. این نشان می‌دهد که روند نزولی در حال ضعیف شدن است. اما اگر خرس‌ها تصمیم بگیرند بعد از تجدیدقوا دوباره کنترل بازار را در دست بگیرند و قیمت را باردیگر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، این سیگنال صعودی اعتبار خود را از دست می‌دهد و لمس خط حمایت قوی 24800 دلار دوباره هدف قرار خواهد گرفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinpedia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array