به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد دارد با معرفی چند قابلیت جستجوی تصویری جدید، موتور جستجوهایی مانند گوگل پینترست را به چالش بکشد.

کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت‌های جدید، در گوشی‌های هوشمند خود برای محصولات مدنظر به‌صورت تصویری جستجو کرده و نتایج دلخواه خود را بیابند.

علاوه‌بر این قابلیت کاربردی، این غول تجارت آنلاین از چند قابلیت جستجوی دیگر از جمله “قابلیت جستجوی چندرسانه‌ای” (جستجوی عکس و متن)، “قابلیت توسعه‌یافته AR” (واقعیت افزوده) و همچنین “قابلیت Find-on-Amazon” (یافتن محصولات مشابه در عکس در فروشگاه آمازون) رونمایی کرده است.

آمازون

1- قابلیت جستجوی چندرسانه‌ای

این ویژگی‌ جدید، قابلیت‌های جستجوی تصویری پیشین این فروشگاه آنلاین را ارتقا داده است. مشتریان می‌توانند با ثبت تصویر از یک محصول دلخواه، موارد مشابه آن را در فروشگاه آمازون مشاهده و سپس خریداری کنند. حالا با افزوده شدن “قابلیت جستجوی چندرسانه‌ای”، امکان افزودن توضیحات متنی برای بالا بردن دقت جستجو نیز میسر شده است.
برای مثال، اگر مشتریان قصد جستجو برای قطعات جانبی یک وسیله برقی را داشته باشند؛ می‌توانند با ثبت تصویری از آن قطعه و افزودن نام آن وسیله برقی (مثلاً یخچال)، دقت جستجوی این ابزار جدید را بالا ببرند.

این قابلیت جدید آمازون، مشابه قابلیت جستجوی چندرسانه‌ای کمپانی گوگل است. این ویژگی که سال گذشته در گوگل عرضه شد به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت همزمان به‌صورت متنی و تصویری برای موارد مدنظر خود در سطح اینترنت جستجو کنند. مدتی بعد گوگل با توسعه دادن این قابلیت برای محصولات، آن را در اختیار فروشندگان مختلف قرار داد.
همچنین قابلیت جستجوی تصویری حرفه‌ای از طریق پلتفرم Lens در صفحه اصلی گوگل در دسترس کاربران است.

واقعیت افزوده

2- قابلیت جستجوی AR آمازون

قابلیت جستجوی AR (واقعیت افزوده) آمازون در گذشته به مشتریان اجازه می‌داد که اسباب منزل (مبل، میز، صندلی و غیره) و وسایل دکوری را در محیط مدنظر خود مشاهده کنند. از این پس نسخه بهبودیافته این قابلیت از موارد رومیزی مانند لامپ‌ها و آباژورها و یا لوازم خانگی کوچک (توستر، قهوه‌ساز و غیره) نیز پشتیبانی خواهد کرد.
با استفاده از ابزار واقعیت افزوده آمازون، جابه‌جا کردن وسایل بر روی سطوح مختلف نیز امکان‌پذیر است.

آمازون

3- قابلیت جستجوی Find-on-Amazon

ابزار جدید آمازون، مستقیماً قابلیتی مشابه در گوگل و آمازون را به چالش می‌کشد. کاربران و مشتریان می‌توانند به کمک این قابلیت جدید، تصویر محصول مدنظر خود را (فارغ از محل دریافت آن) در آمازون جستجو کرده و به مشابه‌ترین محصول راهنمایی شوند.
ممکن است کاربران از وسیله شخصی در شبکه اجتماعی خوششان بیاید، یا اتفاقی تصویری در اینترنت مشاهده کنند و یا آن را در مکالمه آنلاین یا در ایمیل خود دریافت کنند؛ در این صورت، با فشردن دکمه به‌اشتراک‌گذاری در اپلیکیشن Amazon Shopping و ارسال تصویر مربوطه، آمازون مسئولیت یافتن را به‌عهده خواهد گرفت.

این قابلیت کاربردی با یافتن نزدیک‌ترین نمونه‌ها و نشان دادن آن به کاربران، آنها را در مسیر یافتن محصولی که حتی شاید نام آن را هم نمی‌دانستند یاری خواهد کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array