به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا در روز جمعه گزارشی مبنی بر اضافه شدن آگهی‌های تبلیغاتی به اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ را تکذیب کرده است.

مدتی قبل روزنامه Financial Times با انتشار گزارشی ادعا کرد که برخی از تیم‌ها در کمپانی متا در حال آزمون‌وخطای پروسه نمایش تبلیغات در لیست چت‌های کاربران در واتساپ هستند.
کمی بعد واتساپ این گزارش را رد کرده و گفت نه‌تنها در حال انجام این روند آزمایشی نیست، بلکه کلاً برنامه‌ای برای آن ندارد.

واتساپ بیزینس

کسب درآمد از پیام‌رسان واتساپ

کارشناسان و تحلیلگران مدت‌هاست که پیش‌بینی کرده‌اند که متا در نهایت مجبور خواهد شد پای آگهی‌های تبلیغاتی را به اپلیکیشن واتساپ باز کند.
نمایش تبلیغات، تنها یکی دیگر از راه‌های محبوب کسب درآمدِ این روزها و مانیتایز کردن پلتفرم‌های مختلف محسوب می‌شود. پیام‌رسان واتساپ روزانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و قطعاً نمایش آگهی‌های تبلیغاتی بهره مالی بسیاری را برای آن به ارمغان خواهد آورد.
این درحالی‌ست که اینستاگرام (شبکه اجتماعی تحت مالکیت متا) پیش‌روی چشمگیری در زمینه تبلیغات داشته است.

با این وجود، متا تا این لحظه در برابر نمایش تبلیغات در اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ مقاومت کرده و اظهار داشته که ترجیح می‌دهد روند کسب درآمد خود را از پلتفرم WhatsApp Business ادامه دهد.
پلتفرم WhatsApp Business، مکانی اختصاصی برای کسب‌وکارهاست که در ازای استفاده از سرویس‌های مختلف باید مبلغ معینی را بپردازند. این پلتفرم ماهانه بیش از 200 میلیون کاربر فعال در دنیا دارد.

متا در ماه فوریه سال میلادی جاری، زیرساخت‌های قیمت‌گذاری خدمات مختلف پلتفرم WhatsApp Business را به‌روزرسانی کرد تا در نهایت به درآمد بیشتری دست یابد.

سال گذشته، در طی جلسه گزارش مالی فصل سوم 2022، مارک زاکربرگ اعلام کرده بود که تبلیغات “click-to-WhatsApp” با 80% رشد نسبت به سال گذشته، به درآمد چشمگیر 1.5 میلیارد دلار دست یافته‌اند.

با در نظر گرفتن درآمد بالای متا از 200 میلیون کاربر فعال پلتفرم WhatsApp Business، درصورت مانیتایز کردن و کسب درآمد از 2 میلیارد کاربر فعال پیام‌رسان واتساپ، درآمد هنگفت چند ده میلیاری عاید این غول تکنولوژی خواهد شد. البته در چنین سناریویی، همیشه ریسک ریزش شدید کاربران نیز وجود دارد.

در یک دهه گذشته، واتساپ تلاش کرده بود که نمایش آگهی‌های تبلیغاتی را در بخش‌های متفاوتی از این پیام‌رسان، مثلاً بخش استاتوس‌ها بگنجاند. اما به گزارش روزنامه The Wall Street Journal در سال 2020، درنهایت این اقدامات برای همیشه کنار گذاشته شدند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array