به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، چند روز پیش اخباری مبنی بر ممنوعیت فروش آیفون 12 در فرانسه به دلیل تشعشعات بیش از حد مجاز این گوشی منتشر شده بود.

نهاد نظارتی ANFR (نهاد نظارت بر تشعشعات) پس از تحقیقات جامع بر روی گوشی آیفون 12 به این نتیجه رسیده بود که نرخ جذب (SAR) این گوشی‌ها کمی بیشتر از حد مجاز هستند.
در نتیجه ژان نوئل بارو، وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه، دو هفته به کمپانی اپل فرصت داده تا به این مشکل رسیدگی کرده و پاسخ مناسبی به این کشور اروپایی اعلام کند.

بارو گفته بود که یک آپدیت نرم‌افزاری برای حل این مشکل کفایت می‌کند؛ و در صورت عدم رسیدگی مناسب توسط کمپانی اپل، دستور جمع‌آوری تمام این گوشی‌ها را از سراسر کشور صادر خواهد کرد.

پس از گذشت چند روز کمپانی اپل بالاخره به این موضوع واکنش نشان داده است. همانطور که پیش‌بینی می‌شد؛ اپل تصمیم گرفته تا با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری مشکل تشعشعات آیفون 12 را رفع کرده و به نگرانی‌های نهاد نظارتی ANFR رسیدگی کند.

آیفون 12

آپدیت نرم‌افزاری، ناجی آیفون 12 در فرانسه

سخنگوی رسمی اپل در مصاحبه با رسانه‌های رویترز و یورونیوز گفت: “ما قصد داریم برای حل مشکل کاربران فرانسوی آیفون 12، یک آپدیت نرم‌افزاری ارائه دهیم. آپدیتی که از هر جهت با چارچوب‌های امنیتی نهادهای نظارتی فرانسه مطابقت داشته باشد. امیدواریم که با انتشار این آپدیت و رفع مشکل تشعشعات، فروش و دسترسی به آیفون 12 در کشور فرانسه مانند قبل بدون مشکل ادامه یابد.”
همچنین این شخص تأکید کرد که نگرانی‌های نهاد نظارتی ANFR، صرفاً بر اساس “پروتکل‌های آزمایشی کشور فرانسه” می‌باشد و این تشعشعات حاکی از مشکلات مربوط به ایمنی دستگاه نیستند.

وقتی یک ارائه‌دهنده گوشی‌های هوشمند یک گوشی جدید را روانه بازار می‌کند، نهاد نظارتی ANFR نرخ جذب (SAR) این گوشی‌ها را در آزمایشگاه‌های خود اندازه‌گیری می‌کند.
در سراسر دنیا آژانس‌های مشابه بسیاری هستند که همین روند را طی کرده و این پروسه، پروسه‌ای عادی برای آزمایش سخت‌افزارها محسوب می‌شود.

اشعه مضر

برای مثال، قوانین اتحادیه اروپا در این مورد می‌گوید که بدن انسان‌ها نباید بیش از 2 W/kg به ازای هر 10 گرم از بافت بدن اشعه دریافت کند. این روش اندازه‌گیری، راهی برای تصور کردن اتفاقی است که هنگام صحبت کردن با تلفن و جذب شدن اشعه‌ها توسط سر، می‌افتد.

درحالی‌که اشعه‌های ساطع شده توسط آیفون 12 کمپانی اپل کمتر از حد مجاز هستند؛ نهاد نظارتی فرانسوی ANFR میزان اندازه‌گیری متفاوتی برای نرخ جذب توسط اعضای بدن (اندام‌ها) دارد.
این نهاد روش اندازه‌گیری متفاوتی را دارد و سناریویی را متصور می‌شود که اشعه این گوشی‌های هوشمند چه تأثیری بر دست (هنگام نگهداری گوشی در دست) و پا (هنگام قرار دادن گوشی در جیب شلوار) می‌گذارد.

در این مورد، نرخ جذب SAR حدود 5.74 W/kg می‌باشد که قطعاً بیشتر از حد مجاز 4 W/kg است!

مقامات چند کشور اروپایی دیگر از جمله ایتالیا، آلمان و بلژیک، از کمپانی اپل خواسته‌اند که این آپدیت نرم‌افزاری را برای تمام کشورهای اتحادیه اروپا منتشر کند.
دولت فرانسه اظهار کرده که گوشی آیفون 12 پس از دریافت این آپدیت نرم‌افزاری مجدداً تحت آزمایش قرار گرفته و در صورت رضایت‌بخش بودن نتایج تست SAR، فروش این گوشی هوشمند فوراً از سر گرفته خواهد شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array