به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، اولین کاهش هفتگی ارزش دلار طی دو ماه گذشته حیات دوباره‌ای به طلا در روز جمعه (25 شهریور) بخشید و آن را در محدوده 1900 دلار نگه داشت. قیمت طلا طی یک هفته گذشته افزایش متعادلی داشت.
قیمت هر اونس طلا در حال حاضر (یکشنبه، 26 شهریور) 1923 دلار و 81 سنت است. بازارهای طلا در طول هفته گذشته مرتب نوسان داشتند، به نظر می‌رسد ما در حال تثبیت درست بالای میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50) هستیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی طلا

اونس طلا هفتگی

بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی به نوسانات زیادی را تجربه کردند و نشانه‌هایی از تردید برای ادامه کاهش را نشان دادند. میانگین متحرک نمایی هفته‌ای (EMA 50) دقیقاً زیر کندل قرار دارد و شایان ذکر است که سطح 1900 دلار به عنوان حمایت اصلی این محدوده عمل می‌کند. اگر بخواهیم به زیر سطح 1900 دلار سقوط کنیم، ممکن است به سطوح پایین‌تر از آن حرکت کنیم، که در این صورت ابتدا سطح 1850 دلار و سپس سطح 1800 دلار را هدف قرار خواهیم داد.


از سوی دیگر، اگر به بالای کندل شکسته شویم، امکان تلاش برای رسیدن به اوج‌های چند هفته اخیر و در نهایت سطح 2000 دلار امکان‌پذیر می‌شود. سطح 2000 دلار منطقه‌ای است که افراد زیادی به آن توجه خواهند کرد، زیرا نه تنها یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانشناختی قابل توجه است، بلکه منطقه‌ای است که انتظار میر‌ود تحرکات زیادی را ببینیم.

شایان ذکر است که همبستگی بین طلا و دلار آمریکا اخیراً تا حدودی شکسته شده است، همان‌طور که هر از گاهی این اتفاق افتاده و دیده شده است. این بازاری است که همچنان شاهد نابسامانی‌های زیادی خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که ما در تلاش هستیم شرایط را به عقب برگردانده و روند صعودی قبلی را ادامه دهیم.

در هر صورت، اگر به زیر سطح 1900 دلار سقوط کنیم طلا با شرایط بسیار بدی روبه‌رو خواهد شد. بهتر است کندل کنونی و حرکت به بالای آن را زیر نظر داشته باشید، زیرا به طور کلی به عنوان یک چرخش صعودی برای یک بازار در نظر گرفته می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array