به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مشتریان هم‌اکنون می‌توانند مودم و یا روتر وای‌فای دلخواه خود را انتخاب کنند.

یونان به هفتمین کشور اروپایی تبدیل شد که برنامه “آزادی عمل در انتخاب مودم” را به مردم معرفی کرده است. این به آن معنی‌ست که مشترکین سرویس‌‌های ارائه‌دهنده اینترنت مختلف (ISP) می‌توانند به جای دریافت تجهیزات معین‌شده از طرف آنها، مودم مدنظر خود را انتخاب و نصب کنند.

این آزادی عمل داده‌شده به مردم، تحت‌نظر دو سری قوانین امنیتی اعمال شده است. قانون اول نشأت گرفته از قانون Net Neutrality Regulation وضع‌شده در سال ۲۰۱۵ است، که در آن به‌وضوح بیان شده که مردم حق انتخاب دستگاه‌های دیجیتال خود را دارند. دومین قانون تعدادی راهنما برای تشخیص Network Termination Point (NTP) در نتورک‌های مختلف است.
این قوانین توسط اعضای نهاد نظارتی ملی (NRAs) وضع شده و طی پروسه‌ای که مستعد رسیدگی به تأخیر‌ها، مداخلات سیاسی، خارجی و محدودیت‌های نظارتی است، اعمال می‌شوند.

 

مودم

 

در یونان، تمهیدات لازم برای راه‌اندازی این برنامه در سال ۲۰۲۰ توسط مسئولین مربوطه پایه‌گذاری شد. در ماه جاری، قوانین جدیدی برای آزادی عمل در انتخاب مودم تنظیم و اعمال شد.

این تصمیم تاریخ‌ساز برای یونان، به کاربران این حق انتخاب را می‌دهد که دستگاه دیجیتالی مدنظر خود را برگزیده و از نتورک پیشنهادی سرویس ارائه‌دهنده اینترنت خود جدا شوند. تنها استثناء در این برنامه ارتباطات فیبر نوری است که هنوز زیرمجموعه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت هستند.

این مسئله باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی درباره امنیت کاربران، امنیت داده‌ها و میزان پایداری اطلاعات دیجیتال شده است. مخصوصاً از آنجایی که کشورهایی مثل فنلاند و هلند، استانداردهای بالاتری برای اتصال ارتباطات فیبر نوری به شبکه‌های نتورک عمومی درنظر گرفته‌اند.
با این حال، آزادی عمل دادن به کاربران برای انتخاب مودم مدنظرشان، نیازمند برداشتن قدمی حیاتی توسط همه کشورهای اروپایی است تا بتوانند از حق‌وحقوق مشتریان محافظت کنند.
اجبار مشتریان به استفاده از دستگاه‌های معین‌شده توسط ISP نه‌تنها امنیت آنها را به مخاطره می‌اندازد، بلکه بازار را تماماً به انحصار خود در می‌آورند.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: thenextweb

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array