به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، واتساپ به‌تازگی اعلام کرده که قابلیت کانال خود را به‌منظور به‌اشتراک‌گذاری یکپارچه پیام‌ها، به‌صورت جهانی به همه کاربران عرضه خواهد کرد.
این قابلیت در طی چند هفته آینده در دسترس بیش از 150 کشور مختلف قرار خواهد گرفت.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل کمپانی متا با انتشار پست جدیدی در کانال واتساپ خود، این اخبار را اطلاع‌رسانی کرد.
او در این پست نوشت: “خوشحالم که بهتون اطلاع بدم که قابلیت کانال، راهی برای دسترسی به آپدیت‌های اخیر سازمان‌ها و افراد موردعلاقه شما، حالا به‌صورت جهانی در دسترس همه است. هدف از کانال من، اطلاع‌رسانی درباره اخبار متا و آپدیت‌های پیش‌روی ماست.”

در ماه ژوئن سال جاری، متا قابلیت کانال‌ را به‌صورت محدود در کلمبیا و سنگاپور عرضه کرده بود. سپس در ماه جولای این قابلیت واتساپ به 7 کشور دیگر توسعه یافت.

واتساپ

کانال‌های واتساپ، راه ارتباطی یکپارچه با مخاطبان

“کانال‌ها” در واتساپ در یک تب اختصاصی و جداگانه از مکالمات نمایش داده می‌شوند. مخاطبان امکان مشاهده کانال‌هایی که شما عضو آن هستید را ندارند و همچنین اطلاعات شخصی شما (شماره تلفن و غیره) به ادمین‌ها و یا دنبال‌کنندگان کانال‌ها نمایش داده نخواهد شد.

با اینکه هدف اصلی کانال‌های واتساپ (مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی)، ارسال پیام و اطلاع‌رسانی از طرف یک شخص/مجموعه به قشر عظیمی از دنبال‌کنندگان است؛ اما این شبکه اجتماعی قصد معرفی چند قابلیت و ویژگی جدید، مانند واکنش نشان دادن با ایموجی را نیز دارد.

با توسعه جهانی این قابلیت، پروسه یافتن کانال‌های مختلف هر کشور نیز بهبود خواهد یافت. کاربران می‌توانند لیست کانال‌ها را بر اساس جدیدترین، فعال‌ترین و یا محبوب‌ترین مرتب‌سازی کنند.
زمانی‌که یک کاربر واتساپ پست مربوط به یک کانال را به یک گروه و یا یک مخاطب فوروارد کند؛ واتساپ به‌صورت خودکار لینک ارجاع مجدد به همان کانال‌ را نیز ایجاد خواهد کرد.

برای ادمین‌های کانال‌های واتساپ، این شبکه اجتماعی امکان ویرایش پیام‌ها تا 30 روز پس از ارسال را فراهم کرده است. همچنین کاربران می‌توانند پیام‌های ارسال شده به مخاطبان و یا در گروه‌ها را تا 15 دقیقه پس از ارسال ویرایش کنند.

نکته قابل‌توجه اینجاست که امکان ایجاد کانال هنوز محدود به سازمان‌ها و یا افراد مشهور و برگزیده است. متا به کاربران عادی اطمینان داده که به‌مرور قابلیت “ایجاد کانال” نیز در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

با اینکه عدد دقیقی از تعداد کانال‌های واتساپ اعلام نشده است؛ اما به گفته متا هم‌اکنون بیش از “هزاران” کانال در این شبکه اجتماعی فعال هستند. افراد مشهوری مثل اولیویا رودریگو (خواننده)، دیوید گتا (DJ)، کمپانی موسیقی Billboard، لیگ بیسبال MLB، کمپانی نتفلیکس و البته خودِ واتساپ و زاکربرگ کانال‌های اختصاصی خود را دارند.

کمپانی متا در ماه ژوئن قابلیت کانال‌های اینستاگرام را به‌صورت جهانی عرضه کرده بود. هدف از کانال‌ها در این شبکه اجتماعی ارتباط یک‌طرفه تولیدکنندگان محتوا و طرفداران است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array