به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال هیوبی (Huobi) دهمین سالگرد تاسیس خود را با یک اقدام جنجالی و بحث‌برانگیز جشن می‌گیرد. این شرکت در حال تغییر نام تجاری خود از هیوبی به اچ تی ایکس (HTX) است که تا حد زیادی نام صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) را یادآوری می‌کند.

چرا HTX؟

هیوبی خبر این تغییر نام را روز 13 سپتامبر  (22 شهریور) منتشر کرد و مدعی شد نام HTX مخفف سه واژه هیوبی (H)، پروژه بلاکچین ترون جاستین سان (T) و واژه exchange به معنای صرافی (X) است. تفسیر دیگر این نام این است که دو حرف “HT” نشان دهنده توکن بومی صرافی یعنی (HT) است، در حالی که نشانه “X” به عدد رومی 10 اشاره دارد که ادای احترامی به 10 سالگی این شرکت رمزارزی می‌باشد.

قبل از اعلام رسمی این خبر، صرافی هیوبی نام حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی را با اشاره‌ای به HTX تغییر داد. برای مثال حساب رسمی این صرافی در شبکه اجتماعی ایکس (X) اکنون HTX_Global است، در حالی که گروه رسمی تلگرام آن به «HTXglobalofficial» تغییر نام داده است.

نام جدید هیوبی به سرعت در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و بسیاری شباهت این نام به FTX را زیر سوال بردند.

واکنش به نام HTX
بازخورد جامعه در مورد نام جدید صرافی هیوبی (HTX)؛ منبع: X

هرچند هیوبی اولین شرکتی نیست که ظاهراً بخشی از نام خود را از FTX قرض گرفته است. در ژانویه 2023، بنیانگذاران صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک ارزهای رمزپایه سقوط کرده Three Arrows Capital برنامه‌ای برای جمع‌آوری 25 میلیون دلار برای یک صرافی رمزارزی به نام GTX راه‌اندازی کرد.

برخی از ناظران بازار ارزهای دیجیتال نیز استدلال کردند که هیوبی «پس از رویارویی با مشکلات قانونی» تغییر نام داده است. هنوز مشخص نیست که این صرافی با چه مشکلات حقوقی دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا این صرافی تاکنون وجود هرگونه مشکل را رد کرده است. اوایل ماه آگوست، گزارش‌هایی مبنی بر نزدیک شدن این صرافی به ورشکستگی و دستگیری برخی از مدیران ارشد آن توسط پلیس چین منتشر شد و این صرافی همه این شایعات را تکذیب کرد.

پیش از این نیز هیوبی گلوبال (Huobi Global) به دنبال یک سری اقدام اجرایی از سوی رگولاتور اوراق بهادار مالزی در ماه می 2023، دستور تعطیلی فعالیت‌های خود در این کشور را صادر کرد. هیوبی هنوز در مورد این اقدام خود اظهار نظر نکرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array