به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  صرافی ارزهای دیجیتال بایننس (Binance) میلیون‌ها دلار رمزارز بایننس کوین (BNB) را برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله بزرگی اختصاص داده است که روز 8 سپتامبر مراکش را لرزاند و تنها در شهر مراکش، چهارمین شهر بزرگ این کشور، حداقل 2000 کشته برجای گذاشت.

بر اساس اطلاعیه‌ای که روز 11 سپتامبر (20 شهریور) منتشر شد، بایننس تا 3 میلیون دلار بایننس کوین (BNB) به کاربرانی اهدا خواهد کرد که در مناطق آسیب دیده زندگی می‌کنند. چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، این زلزله را برای مردم مراکش “ویرانگر” خواند و با مردم این کشور ابراز همدردی نمود:

«قلب ما برای مردم مراکش به درد آمده است؛ بایننس قصد دارد 3,000,000 دلار کمک بشردوستانه را در قالب رمزارز BNB به کاربران خود در مراکش اهدا کند. ما آماده هستیم که در مواقع نیاز به کاربران خود کمک کنیم. قوی باشید.»

— (cz_binance@) . 11سپتامبر 2023

وی از کاربرانی که تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته‌اند نیز خواست وجوه دریافتی خود را بین نیازمندان توزیع کنند:

«روی سخنم با آن دسته از کاربران مراکشی است که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند اما تحت تأثیر زلزله قرار نگرفته‌اند، از آن‌ها می‌خواهیم که این کمک‌ها را به کسانی اهدا کننده که بیشتر نیازمند کمک هستند.»

بایننس گفت که این صرافی با استفاده از پروتکل اثبات آدرس تکمیل شده قبل از زمان فاجعه، کاربران واقعی منطقه را شناسایی می‌کند. به گفته بایننس، کاربران ساکن استان مراکش-صافی، منطقه‌ای که بیشترین آسیب را دیده است، مستقیماً 100 دلار بایننس کوین (BNB) در حساب کاربری خود در بایننس دریافت خواهند کرد.

کمک بشردوستانه بایننس

بایننس قصد دارد برای هر کدام از کاربران مراکشی خارج از منطقه مراکش-صافی، 10 دلار به صورت BNB ارسال کند. انتظار می‌رود نزدیک به 70 هزار کاربر بایننس که در این کشور زندگی می‌کنند از تاریخ 12 سپتامبر مقداری کمک دریافت نمایند. بایننس اعلام کرده است که یک آدرس کیف پول عمومی نیز ایجاد کرده است که پذیرای کمک‌های مردمی در قالب بایننس کوین (BNB)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، یو اس دی کوین (USDC)، تتر (USDT) یا بایننس یواس‌دی‌سی (BUSD) خواهد بود.

در ماه مارس و به دنبال زمین‌لرزه‌های شدیدی که منطقه مرزی ترکیه و سوریه را لرزاند نیز بایننس طرح کمکی مشابهی را برای آسیب‌دیدگان در نظر گرفت و ایردراپ 100 دلاری خود را به اجرا گذاشت.

به تازگی ارزهای رمزپایه به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان ابزاری برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به قربانیان بلایای طبیعی در دسترس قرار گرفته است. پس از ویرانی زلزله ترکیه-سوریه، بسیاری از فعالان بزرگ صنعت وب 3 ازجمله بایننس، سندباکس، بیت‌گت (Bitget)، تتر و گیت.آی‌او (Gate.io) از ارزهای رمزپایه به عنوان وسیله‌ای برای توزیع کمک‌ها در جوامع آسیب دیده استفاده کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array