به گزارش ایران دکونومی، مدیران هم‌آوا و دیجی‌نکست، در رویداد آدراتک حضور یافتند و از مشکلات و چالش‌ها و همچنین برنامه‌های آینده خود صحبت کردند.

کیوان محیط مافی، مدیرعامل دیجی‌نکست در خصوص برنامه‌های آینده این شرکت گفت: برنامه ما این است که پرتفو خود را جدی‌تر پیش ببریم و تیم‌های جدید دیگری به آن اضافه کنیم. در حال حاضر، سی تیم را در پرتفو خود داریم.

وی افزود: برنامه دیگر ما این است که اعتماد سرمایه‌گذاران را مجدد جلب کنیم و در راندهای بالاتر نیز سرمایه‌گذاری انجام شود، حتی هم‌سرمایه‌گذاری که امسال تجربه‌اش را داشتیم. امسال ما در تیم خود دیجی‌نکست هم تغییر رویکرد داشتیم و تیم را کوچک کردیم.

محیط مافی در خصوص چالشی که دیجی‌نکست با تیم‌ها دارد توضیح داد: فاندرها با تعهد دو ساله‌ای که در قرارداد خود دارند، مشکل دارند، اغلب این تعهد را نمی‌پذیرند در حالیکه این یک تعهد مهم در مسیر کارآفرینی است.

او تشریح می‌کند: ما در تک‌استودیو و آکادمی هم برنامه‌های جدیدی ارائه می‌دهیم، در آکادمی بر توانمندسازی نیروی کار تاکید داریم و در استودیو می‌خواهیم به تیم‌ها برای ساخت محصول خدمات دهیم.

هم‌آوا

هم‌آوا از همکاری خود گفت

حامد انتظاریان، مدیرعامل هم‌آوا در پاسخ به احسان عظیم‌نیا، بنیانگذار آدراتک و راهبر برنامه در خصوص فعالیت‌های هم‌آوا گفت: ما از مرحله آفرینش تیم‌ها و ایده‌ها ورود می‌کنیم، اول تیم را تشکیل می‌دهیم و سپس ایده را به اجرا می‌اندازیم.

وی در خصوص چالش‌های خود توضیح داد: ما دو مشکل اساسی داریم، اول اینکه ارتباط محکمی با صنعت نداریم و دوم مسئله IPO شدن را داریم. در مورد اول سعی داریم که ارتباطی با صنعت بگیریم، به خصوص صنعت سلامت که در انقلاب صنعتی چهارم جایگاه ویژه‌ای دارد.

محیط مافی اضافه کرد: ما در دیجی‌نکست ضعفی داشتیم و آن این بود که کمتر روی فینتک تمرکز کردیم، اما امسال می‌خواهیم با دیجی‌پی همکاری بیشتری داشته باشیم.

انتظاریان در خصوص همکاری با دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها با راه‌اندازی مراکز رشد، در واقع در حال انجام کار ما هستند که درست هم انجام نمی‌شود، آن‌ها در محیطی بسته اکوسیستم استارتاپی را ترسیم می‌کنند در حالیکه تیم‌ها نیاز دارند به اکوسیستم حقیقی وارد شوند، این کارآفرینان در زمان ورود به دنیای واقعی کسب‌وکار با مسائلی روبه‌رو می‌شوند که انتظارش را ندارند و برای آن آماده نیستند. فضای کسب‌وکار و استارتاپ باید محیط آزادتری نسب به دانشگاه‌ها داشته باشد.

محیط مافی هم اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه‌ها مراکزی مثل ما را، منبع تامین بودجه می‌بینند. من طی مذاکراتی که با دانشگاه‌ها داشتم با این سوال مواجه می‌شدم که چقدر قرار است به آن‌ها پرداخت کنم، ما دولت نیستیم که بخواهیم بودجه دولتی فراوان به آن‌ها تزریق کنیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array