به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 12 سپتامبر (21 شهریور)، صرافی رمزارزی کوینکس (CoinEx) چند مورد برداشت بزرگ و غیرعادی به مقصد آدرسی جدید و بدون سابقه قبلی را تجربه کرد که باعث شد کارشناسان امنیتی به هک شدن این صرافی مشکوک شوند. پلتفرم امنیت بلاکچین Cyvers Alerts زیان واردشده در این حمله را حدود 27 میلیون دلار برآورد کرده است.

«مدل مجهز به هوش مصنوعی Red Code ما، تراکنش‌های مشکوک مربوط به کوینکس را ۲ ساعت پیش شناسایی کرد. ارزش وجوه دزدیده شده بالغ بر 18.12 میلیون دلار اتریوم، 8.5 میلیون دلار ترون و 291 هزار دلار پالیگان است. علل احتمالی این حمله نقض کنترل دسترسی، نشت کلید خصوصی، راگ‌پول و تجارت داخلی هستند.»

جزئیات حمله به کوینکس

تقریباً ساعت 1:21 بعد از ظهر به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC)، یک کیف پول داغ صرافی کوینکس (CoinEx) حدوداً 4947 واحد اتر (ETH) به ارزش 7.9 میلیون دلار را به یک حساب اتریوم دیگر انتقال داد. حساب دریافت کننده پیش از این تراکنش هیچ سابقه قبلی نداشته است.

کوینکس

بلافاصله پس از این تراکنش، کیف پول داغ کوینکس (CoinEx) شروع به انتقال مقادیر زیادی توکن به همان آدرس کرد. در این جریان، حدود 408741 واحد استیبل کوین دای (DAI)، 2.7 میلیون توکن گراف (GRT)، حدود 29158 واحد یونی سوآپ (UNI) و چندین توکن دیگر از این کیف پول منتقل شدند.

شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield) این جریان را “مشکوک” گزارش کرد. خولیو مورنو ( Julio Moreno)، رئیس بخش تحقیقات کریپتو کوانت (CryptoQuant) نیز ادعا کرده است که رفتار این کیف پول کوین اکس عجیب است، زیرا ذخایر اتر اساساً “اکنون صفر شده است.”

صرافی کوینکس (CoinEx) حوالی ساعت 5:25 عصر به وقت UTC، در توییتر تأیید کرد که این پلتفرم برداشت‌های مشکوکی را تجربه کرده است. این صرافی اظهار داشت که: «سیستم کنترل ریسک ما برداشت‌های غیرعادی از چندین آدرس کیف پول داغ مورد استفاده برای ذخیره دارایی‌های صرافی را شناسایی کرده است.»

این تیم ادعا کرد که رمزارزهای برداشت‌شده بخش کوچکی از کل ذخایر صرافی است و کاربران «در قبال هرگونه ضرر واردشده ناشی از این حمله، ۱۰۰ درصد غرامت دریافت خواهند کرد».

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array