به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، حمله اخیر که 197 میلیون دلار از اویلر فایننس (Euler Finance) تخلیه کرد، بزرگترین هک مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال 2023 (1401) تاکنون لقب گرفت. با این حال، این ممکن است مدت طولانی‌تری ادامه پیدا نکند، زیرا ظاهراً نظر هکر تغییر کرده است.

در 18 مارس (27 اسفند)، تقریباً 3000 اتر (5.4 میلیون دلار) از آدرس هکر اویلر فایننس به آدرس توزیع کننده اویلر فایننس بازگردانده شد. محقق بلاکچین، پک شیلد (PeckShield)، سه تراکنش را شناسایی کرد که برای ارسال وجوه استفاده شد.

کوین تلگراف تایید کرد که هکر در هر تراکنش 1000 اتر را به حساب توسعه دهنده اویلر منتقل کرده است. با این حال، احتمال اینکه هکر کل غارت 197 میلیون دلاری را برگرداند کم است، زیرا در زمان نگارش این مطلب هیچ تراکنش خارجی دیگری ثبت نشده است.

در 16 مارس (25 اسفند)، اویلر فایننس یک جایزه یک میلیون دلاری برای ردیابی هکر و بازیابی وجوه اعلام کرد.

هکر

امروز بنیاد اویلر یک جایزه 1 میلیون دلاری را راه‌اندازی می‌کند به این امید که این انگیزه بیشتر برای اطلاعاتی باشد که منجر به دستگیری مهاجم پروتکل اویلر و بازگرداندن تمام وجوه استخراج شده توسط مهاجم شود.

— آزمایشگاه اویلر (@eulerfinance) 15 مارس 2023

این هکر توانست 197 میلیون دلار را از طریق چندین تراکنش تخلیه کند و بعداً از یک پل چند زنجیره‌ای برای انتقال وجوه از زنجیره BNB به اتریوم استفاده کرد.

بلافاصله پس از اعلام جایزه 1 میلیون دلاری، وجوه دزدیده شده به میکسر رمزارزی تورنادو کش‌ (Tornado Cash) منتقل شد.

اویلر فایننس از هکر خواسته است که 90 درصد از وجوه را در عرض 24 ساعت بازگرداند تا از زندانی شدن احتمالی جلوگیری کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array