به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) که موفق نشد موج بازیابی قدرتمندی را آغاز کند، با فرو رفتن در یک روند نزولی، حمایت‌های 25600 دلار و 25350 دلار را شکست و به منطقه نزولی وارد شد. با از دست رفتن حمایت 25000 دلاری، کف روزانه قیمت در نزدیکی تراز 24925 دلار تشکیل شد و بیت کوین مرحله تحکیم را آغاز کرد.

 حرکت اصلاحی بعدی قیمت را به کانال 25 هزار دلار بازگرداند. این ارز رمزپایه پیشرو اکنون با قیمت 25790 دلار، پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 100 در نمای یک ساعته معامله می‌شود. علاوه بر این، یک خط روند نزولی اصلی نیز با مقاومتی نزدیک به 25620 دلار در نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) در حال شکل‌گیری است که در حال حاضر، مقاومت این خط روند شکسته شده است.

بسته شدن قیمت بالاتر از مارک 26000 دلار می‌تواند آغازگر یک روند افزایشی مناسب و حرکت به سمت مقاومت 26200 دلاری باشد. اما در مقابل، اگر بیت کوین نتواند حمایت 25600 دلاری را با قاطعیت حفظ کند، روند نزولی آن از سرگرفته شده و قیمت به سمت حمایت 25000 دلار و 24800 دلار کاهش می‌یابد. شکست نزولی و بسته شدن قیمت زیر تراز 24800 دلار زمینه کاهش عمیق قیمت و لمس منطقه 24500 دلار تا 24000 دلار را فراهم می‌کند.

صلیب مرگ در نمودار روزانه بیت کوین

تحلیلگران با اشاره به نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC)، از تشکیل الگویی موسوم به صلیب مرگ خبر می‌دهند که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه‌مدت به زیر میانگین متحرک بلندمدت سقوط ‌کند. این وضعیت اساساً به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می‌شود.

همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، میانگین متحرک کوتاه مدت 50 روزه بیت کوین به زیر میانگین متحرک کوتاه مدت 200 روزه رسیده است. استیون ارلیش (Steven Ehrlich)، رئیس بخش تحقیقات کریپتو در مجله فوربس، در حساب شخصی خود در ایکس (X) در مورد این وضعیت هشدار داده و گفته است: «در حالی که SMA-50 روزه بیت کوین از SMA-200 روزه عبور کرده است، می‌توان ادعا کرد صلیب مرگ در حال شکل‌گیری است.»

صلیب مرگ در نمودار روزانه بیت کوین
تشکیل صلیب مرگ در نمودار روزانه بیت کوین

کاهش مداوم نقدینگی اخیر در بازار ارزهای دیجیتال این وضعیت را تشدید کرده است. با توجه به داده‌های پلتفرم تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای گلسنود (Glassnode)، معیارهای حجم درون زنجیره‌ای و برون زنجیره‌ای همزمان در حال رسیدن به پایین‌ترین سطوح تاریخی خود هستند. علاوه بر این، کاهش بیشتر قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از موجودی در گردش این رمزارز متحمل زیان‌ تحقق نیافته شده است که به طور رسمی شروع یک بازار نزولی را نشان می‌دهد.

امکان آغاز یک بول‌ران (Bull Run) در قیمت بیت کوین

با نگاهی مثبت به چشم‌انداز فعلی بیت‌کوین، می‌بینیم که بزرگترین ارز دیجیتال بازار در ماه‌های گذشته، الگوی سقف دوقلو ایجاد کرده است و قیمت در حال حاضر نشانه‌هایی از تحکیم بالاتر از سطوح حمایت این الگوی تکنیکال را نشان می‌دهد.

سقف دوقلو

یک تریدر و تحلیلگر بازار کریپتو اظهار داشته است که اگر قیمت بالاتر از حمایت این الگو باقی بماند، ممکن است روند صعودی قابل توجهی آغاز گردد. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وبسایت مرجع CoinMarketCap، بیت کوین در حال حاضر با 0.26 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته با قیمت 25747 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: en.coin-turk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array