به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس داده‌های پلتفرم هوشمند بازار IntoTheBlock، شبکه بیت‌کوین در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد بیشترین افزایش در تعداد آدرس‌های جدید خود از سال 2017 تاکنون بوده است. معیار مربوطه در اینجا تعداد «آدرس‌های جدیدی» است که هر روز به طور کلی به شبکه بیت‌کوین اضافه می‌شوند.

این کیف پول‌های جدید نه تنها به کاربران تازه‌واردی تعلق دارند که آدرس‌های جدید در شبکه می‌سازند، بلکه آدرس‌های جدیدی که هولدرهای قبلی با هدف حفظ حریم خصوصی بیشتر تراکنش‌ها و یا تقسیم وجوه به کیف‌پول‌های متعدد در شبکه ایجاد می‌کنند را نیز شامل می‌شود.

ولی به طور کلی، بخش زیادی از آدرس‌های جدیدی که در هر روز ایجاد می‌شوند، در حقیقت نشانه‌دهنده ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار هستند، که به‌نوبه‌خود می‌تواند نکاتی را درباره نحوه و میزان پذیرش این ارز دیجیتال در میان عموم مردم به ما ارائه دهد.

وقتی این معیار رشد می‌کند، مشخصاً به این معنی است که تعداد زیادی آدرس برای اولین بار در بلاکچین به صورت آنلاین شروع به فعالیت کرده و در نتیجه ترافیک جدیدی به بلاکچین اضافه می‌شود.

طبق داده‌های منتشرشده، در پی افزایش اخیر این معیار،  رکورد 719000 آدرس در روز ثبت شده است که بالاترین میزان رشد این شاخص از سال 2017 تاکنون بوده است. به بیان دیگر، این دومین افزایش چشمگیری است که این دارایی به لحاظ تعداد آدرس‌های روزانه تا به حال شاهد بوده است. بی‌تردید، رشد پایگاه کاربران یک ارز دیجیتال می‌تواند پایه‌های محکم‌تری را برای رشد پایدار آن در آینده فراهم کند.

بیتکوین

ناگفته نماند که معمولاً جنبه‌های مثبت ناشی از این افزایش پذیرش در دوره‌های کوتاه مدت دیده نمی‌شود، زیرا این اثر فقط در دراز مدت نقش خود را در شبکه‌های بلاکچین ایفا می‌کند. از طرفی، تاثیر چنین افزایشی بر قیمت یک دارایی زمانی ملموس خواهد بود که این کاربران جدید، جزء هولدرهای بزرگ یا به اصطلاح نهنگ‌ها باشند. به همین دلیل جهش اخیر تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین نداشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array