به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ظاهر نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل‌کروم به‌زودی آپدیت خواهد شد.

براساس گزارشات اخیر، قرار است در هفته‌های پیش‌رو این مرورگر به‌صورت اساسی و براساس زبان طراحی Material You بازسازی شده و تمرکز این آپدیت بر خوانا بودن آیکون‌های جدید گوگل‌کروم باشد. همچنین تم رنگی جدید درنظر گرفته شده با ابزار و تب‌های مرورگر همخوانی بهتری خواهد داشت.

آپدیت
نمایی از ظاهر جدید گوگل‌کروم

پریسا تبریز، مدیر بخش امنیت مرورگر گوگل‌کروم با انتشار پست جدیدی در بلاگ گوگل درباره این آپدیت جدید اطلاع‌رسانی کرد.

آپدیت
هماهنگی تم‌ها پالت‌ها رنگی جدید با تمام اجزای مرورگر

در تصویر و گیف بالا، تغییرات جدید این مرورگر تا حدی قابل مشاهده هستند. شاید اولین چیزی که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، گِرد شدن لبه‌های پنجره‌ها و دیگر آیتم‌های موجود باشد.

آپدیت

بهبود تجربه کاربری کاربران با آپدیت جدید گوگل‌کروم

البته مرورگر گوگل‌کروم تنها پلتفرمی نیست که قرار است به‌زودی از لحاظ ظاهری آپدیت شود. فروشگاه Chrome Web Store نیز در لیست این تغییرات قرار دارد و طراحی جدید این فروشگاه آنلاین نیز براساس زبان طراحی Material You می‌باشد.
تغییرات این فروشگاه به‌صورت پیش‌نمایش عمومی منتشر شده‌اند و در تصاویر زیر قابل‌مشاهده هستند.

گوگل
ظاهر قدیمی فروشگاه

گوگل
ظاهر جدید فروشگاه با طراحی Material You

گوگل‌کروم مرورگری امن‌تر خواهد بود

به گفته تبریز، ابزار جستجوی امن (Safe Browsing) گوگل نیز قرار است به‌منظور افزایش امنیت کاربران در سطح وب، دستخوش آپدیت‌های جدیدی شوند.
هنگام مراجعه کاربران به یک وبسایت خطرناکِ احتمالی، گوگل به‌صورت هوشمند وبسایت مدنظر را با لیست محلی (آپدیت شده در بازه‌های زمانی 30 تا 60 دقیقه قبل) مطابقت می‌دهد.

آپدیت

اما در تغییرات هفته‌‌های پیش‌رو، این مطابقت به‌صورت آنی با لیست‌های اختصاصی خودِ گوگل (آپدیت شده در بازه زمانی 1 دقیقه قبل!) انجام شده و در نتیجه از ارجاع دادن کاربران به سایت‌های خطرناک و بدافزارها جلوگیری خواهد شد.

پریسا تبریز درباره این قابلیت نوشته است: “با کاهش مدت زمان میان تشخیص خطر و جلوگیری از آن، انتظار مشاهده پیشرفت 25% در امنیت کاربران در برابر بدافزارها و خطرات معمول در سطح وب را داریم.”

منبع: theverge9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array