به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت مایکروسافت در نظر دارد یک کیف پول رمزارزی و توکن‌های غیرمثلی (NFT) سازگار با وب3 (Web3) را در مرورگر وب خود یعنی مایکروسافت اِج (Microsoft Edge) ادغام کند.

روز 17 مارس (26 اسفند)، مستندساز معروف نرم افزار یعنی آلباکور (Albacore) در یک رشته توییت، مجموعه‌ای از چند اسکرین شات از رابط کاربری (UI) مورد بحث مرورگر اِج را به اشتراک گذاشت که مراحل اولیه راه‌اندازی کیف پول جدید مبتنی بر وب3 این شرکت را نشان می‌داد.

آلباکور با بدبینی نسبت به این موضوع خاطرنشان کرد: «جدیدترین آپشن در میان ویژگی‌های جدید و مشکوک مایکروسافت اج، یک کیف پول رمزارزی است که واقعاً مطمئن نیستم چنین چیزی چطور قرار است در این مرورگر پیش فرض پشتیبانی شود.»

اولین اسکرین‌شات منتشر شده، مربوط به صفحه اول کیف پول اِج (Edge) است که این پیام از مایکروسافت را نشان می‌دهد: “شما را تشویق می‌کنیم که اولین کیف پول وب3 ما را آزمایش کنید و بازخورد صادقانه خود از این تجربه را در اختیار ما قرار دهید.”

ویژگی‌های کیف پول جدید مایکروسافت

اگر درست حدس زده باشیم، ظاهراً این کیف پول غیر امانی خواهد بود و مایکروسافت به رمزهای عبور و کلیدهای بازیابی آن دسترسی نخواهد داشت. این درحالی است که قرار است این کیف پول به جای یک افزونه نصب شده روی مرورگر، در خود آن تعبیه شود».

در سایر اسکرین‌شات‌های منتشر شده، قابلیت سوآپ، ارسال و خرید دارایی‌های رمزارزی نشان داده شده است. به علاوه اینکه، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) و یک شرکت زیرساخت وب3 یعنی مون‌پی (MoonPay) به‌عنوان «پلتفرم‌های ادغام شده برای کمک به کاربر جهت خرید و واریز ارز دیجیتال در این کیف» معرفی شده‌اند.

اسکرین شات مایکروسافت

در رابطه با توکن‌های غیرمثلی (NFTها) نیز در این رابط کاربری به سادگی اذعان شده است که:

 “بازارهای مختلف را برای پیدا کردن اولین NFT خود مرور کنید، وقتی مجموعه NFTهای خود را ساختید، ما آنها را در اینجا سازماندهی خواهیم کرد.”

این حرکت بالقوه مایکروسافت نشان‌دهنده تلاشی دیگر برای افزایش و ارتقای قابل توجه آفرها و قابلیت‌های مرورگر اِج (Edge) است که تا امروز از نظر محبوبیت از رقبایی مانند گوگل کروم و سافاری اپل عقب مانده است. گفتنی است که روز هفتم فوریه (18 بهمن)، مایکروسافت از ادغام موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و چت از طریق ChatGPT OpenAI به عنوان بخشی از ارتقاء جدید مرورگرهای بینگ (Bing) و اِج (Edge) خبر داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array