به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، خودروسازان از لامبورگینی گرفته تا رولز رویس، همواره سعی در ارائه لوکس‌ترین و زیباترین ماشین‌های جهان دارند. طراحی منحصر به فرد، موتور قدرتمند و راحتی این خودروها شگفت‌انگیز است.

 زیباترین خودروها نسخه‌های محدودی دارند و هر چند ماه یک بار، یک نسخه محدود دیگر از یک ابرخودرو اغلب با قیمتی بیشتر از مدل‌های قبلی خود عرضه می‌شود.

این مقاله 10 ماشین گران قیمت جهان در سال 2023 را ارائه نموده است.

1-خودرو رولز رویس «Boat Tail»

گرانترین ماشین رولز رویس جهان

رولز رویس به خاطر خودروهای لوکسش معروف است. مدل «Boat Tail» بسیار عالی به نظر می‌رسد و جانشین مدل پر زرق و برق «Sweptail» است که در سال 2017 تولید شد. Sweptail حدود 12.8 میلیون دلار قیمت داشت. کمپانی رولز رویس هنوز قیمت مدل جدید خود را اعلام نکرده است، اما شایعات حاکی از آن است که «Boat Tail» قرار است 28 میلیون دلار قیمت‌گذاری شود. نمای بیرونی «Boat Tail» دو رنگ است که در بسیاری از خودروها دیده نمی‌شود.

2- ماشین بوگاتی مدل «La Voiture Noire»

گرانترین ماشین بوگاتی جهان 2023

ماشین بوگاتی مدل «La Voiture Noire» با موتور 8 لیتری W16 عرضه می‌شود. 1479 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

«La Voiture Noire» ادای احترامی به تاریخ بوگاتی افسانه‌ای بوده و سراسر پیچیدگی و ظرافت است. این ماشین، سرعت، زیبایی شناسی، تجمل و فناوری را به ارمغان می‌آورد و چیزی کمتر از یک نماد نیست. این خودرو تماماً مشکی 18.7 میلیون دلار قیمت دارد.

3-خودرو بوگاتی مدل «Centodieci»

گرانترین ماشین های جهان

بوگاتی «Centodieci» یک ماشین واقعاً کمیاب است که توسط بوگاتی در هفته خودروی « Pebble Beach» معرفی شد. این مدل بر اساس سُنت 110 ساله بوگاتی در طراحی و عملکرد عالی است و در عین حال میراث اخیر این برند را نیز گرامی می‌دارد. عملکرد خیره کننده و طراحی پیشگام «Centodieci»، با الهام از مدل تاریخی بوگاتی، تمام محدوده‌های خلاقیت را به چالش می‌کشد. این ماشین یکی از انحصاری‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است (تنها 10 دستگاه تولید می‌شود) و قیمت آن 9 میلیون دلار است.

4-ماشین مرسدس بنز «Exelero»

گرانترین مرسدس بنز جهان 2023

مرسدس بنز اکسلرو «Exelero» یک خودروی بی نظیر است. «Exelero» در سال 2004، برای آزمایش تایرهای جدید خود ساخته شد و به موتور V12 توربو مجهز است که 690 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر (752 پوند فوت) گشتاور تولید می‌کند. این ابرخودرو با دقت و بدون نقص مهندسی شده است تا از چالش‌های آیرودینامیکی جلوگیری کند.

خودروی مفهومی مرسدس بنز «Maybach Exelero» یک خودروی قدرتمند و بزرگ با وزن 2660 کیلوگرم (5864 پوند) است. اکسلرو خودرویی است که به حداکثر سرعت 351 کیلومتر در ساعت (218 مایل در ساعت) می‌رسد که در مقایسه با سایر خودروهای مفهومی بسیار سریع است. مرسدس مایباخ اکسلرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (0 تا 62 مایل در ساعت) را تنها در 4.4 ثانیه می‌دهد. این ابرخودرو بیش از 8 میلیون دلار قیمت دارد.

5-خودرو بوگاتی دیوو «Divo»

لوکس ترین خودرو بوگاتی جهان 2023

دیوو یکی از خودروهای مورد علاقه عموم در میان ماشین‌های تازه عرضه شده بوگاتی است. بوگاتی در این مدل با اضافه کردن چرخ‌های سبک‌تر، خنک‌کننده فیبر کربنی و حذف برخی از صداها، دیوو «Divo» را ۷۷ پوند سبک‌تر از مدل «Chiron»  تولید کرد. دیوو 1500 اسب بخار (1119 کیلووات) قدرت دارد که مشابه Chiron است. این خودرو در 40 دستگاه تولید می‌شود که هر دستگاه آن 5.8 میلیون دلار قیمت دارد.

6-ماشین کونیگزگ «CCXR Trevita»

گرانترین ماشین کونیگزگ جهان 2023

بدنه فیبر کربنی کونیگزگ «CCXR Trevita» به دلیل متمایز بودن در سراسر جهان مشهور است. قبل از Trevita، سازندگان خودرو فقط به الیاف کربن سیاه استاندارد دسترسی داشتند. هنگامی که خورشید به Trevita می‌تابد، به گونه‌ای می‌درخشد که گویی میلیون‌ها الماس ریز سفید در بدنه فیبر کربن آن جاسازی شده‌اند.

Trevita در ابتدا قرار بود در نسخه محدود سه تایی تولید شود. با این حال، از آنجایی که فیبر کربن سفید Trevita تولید آن را بسیار دشوار و زمان‌بر می‌کرد، تصمیم گرفته شد که تنها دو دستگاه از این ماشین تولید شود. این مدل 4.8 میلیون دلار قیمت دارد.

7-خودرو لامبورگینی مدل «Veneno»

گرانترین لامبورگینی جهان 2023

لامبورگینی نه تنها پنجاهمین سالگرد تاسیس خود (1963) را با «Veneno» جشن گرفته است، بلکه تعداد کمی از خودروهای بسیار خاص را نیز به وجود آورده، که مفهوم یک رودستر فوق‌العاده اسپورت را ارتقا داده است.

بین سال‌های 2014 تا 2015، لامبورگینی تنها 14 دستگاه «Veneno» بر اساس آونتادور تولید کرد. هر یک بسته به ویژگی‌های انتخابی، تقریباً 4.5 میلیون دلار قیمت داشت و در دو نسخه کانورتیبل و کوپه عرضه شد. در زیر کاپوت، لامبورگینی نسخه قدرتمندتری از موتور 6.5 لیتری V12 آونتادور را نصب کرد که اکنون 740 اسب بخار قدرت و 509 پوند فوت (609 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند که به آن اجازه می‌دهد در 2.9 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) برسد. این گرانترین لامبورگینی است که تاکنون ساخته شده است.

8- خودرو بوگاتی «Chiron Super Sport 300»

سریعترین خودرو بوگاتی جهان 2023

بوگاتی وقتی اعلام کرد که نسخه سفارشی شده Chiron مرز 300 مایل در ساعت را شکسته است، توجه کل دنیای خودرو را به خود جلب کرد. تها 30 دستگاه از «Chiron SuperSport 300» تولید شده است. با وجود این مدل، بوگاتی حداکثر سرعت هر ماشین را به ۲۷۷ مایل در ساعت محدود می‌کند. این ابرخودرو 3.9 میلیون دلار قیمت دارد.

9-ماشین لامبورگینی سیان «Sian»

لامبورگینی سیان «Sian» پلی است به آینده لامبورگینی. این مدل اولین ماشین الکتریکی تولیدی این برند است. سیان دارای یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی علاوه بر موتور 6.5 لیتری V12 SVJ است. مجموع خروجی 819 اسب بخار (611 کیلووات) است که آن را به قوی‌ترین خودرو لامبورگینی تبدیل می‌کند. از این مدل 63 دستگاه تولید شده و 3.6 میلیون دلار قیمت دارد.

10-خودرو پاگانی مدل «Huayra Roadster BC»

گرانترین خودرو پاگانی جهان 2023

Huayra Roadster BC، هیولایی است با 800 اسب بخار (597 کیلووات) قدرت و گشتاور 774 پوند فوت. در کمال تعجب، پاگانی به لطف یک موتور 6.0 لیتری V12 توربوشارژ دوقلو AMG، قدرت اسب بخار رودستر را 50 درصد بالاتر از برادر کوپه خود افزایش داد. پاگانی تنها 40 دستگاه از این خودرو تولید می‌کند که هر کدام 3.5 میلیون دلار قیمت دارند.

منبع: cars24

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array