به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تصمیم‌گیری در مورد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK) را به تاخیر انداخت، این شرکت برای راه‌اندازی یک ابزار سرمایه‌گذاری مرتبط با اتریوم (ETH) ابراز آمادگی کرده است.

در پرونده‌ای که روز 6 سپتامبر (15 شهریور) منتشر شد، دو شرکت آرک اینوست (ARK Invest) و 21Shares از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)  درخواست کردند که لیست شدن سهام یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF)  معاملات اسپات اتریوم (ETH) در بازار بورس Cboe BZX  را تایید کند. این ابزار سرمایه‌گذاری که صندوق قابل معامله در بورس اتریوم ARK 21Shares نامیده می‌شود، صرافی رمزارزی کوین‌بیس را به‌عنوان متولی کنار خود خواهد داشت و عملکرد اتر را بر اساس نرخ معیار CF اتر-دلار گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو ارزیابی می‌کند.

طرح پیشنهادی آرک اینوست و 21Shares یکی از چندین مورد درخواست راه‌اندازی ETFها برای معاملات اسپات ارزهای رمزپایه است که توسط SEC بررسی خواهد شد. پس از اینکه شرکت مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) در دادگاه تجدید نظر در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برنده شد و این رگولاتور موظف شد در رای خود پیرامون مجوز تبدیل صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل به ETF بیت کوین تجدید نظر کند، بسیاری از شرکت‌ها نسبت به تایید نهایی درخواست‌ها از سوی این نهاد تنظیمی امیدوار شدند.

در همین حال، روز 31 آگوست (9 شهریور)، یعنی دو روز پس از تصمیم‌گیری در مورد ETF  گری اسکیل، SEC اعلام کرد که تصمیم‌گیری در مورد تایید یا رد درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین هفت شرکت، از جمله بلک راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان را به تاخیر می‌اندازد. البته درخواست ETF اسپات بیت کوین آرک اینوست و 21Shares در این تاخیر لحاظ نشده است، زیرا مهلت بعدی تایید یا رد آنها تا روز 11 نوامبر (20 آبان) نخواهد بود.

با درنظر گرفتن اقدام اخیر آرک اینوست و 21Shares ، این سومین تلاش این شرکت‌ها برای راه‌اندازی یک ETF اسپات بیت کوین از سال 2021 است. در ماه آگوست، این شرکت‌ها لیست شدن دو ETF آتی اتریوم در بورس را نیز پیشنهاد کردند چرا که تاکنون ETFهای مرتبط با معاملات آتی رمزارزها نسبت به معاملات اسپات موفقیت بیشتری داشته‌اند و کمیسیون در سال 2021 چندین مورد از آنها را تصویب نموده است.

قیمت اتریوم (ETH) پس از انتشار اخبار مربوط به پرونده جدید ETF برای مدت کوتاهی افزایش یافت. طبق داده‌های Cointelegraph Markets Pro، قیمت اتر (ETH) با حدود 3 درصد افزایش، از 1623 دلار به 1669 دلار رسید و سپس به قیمت بین 1620 تا 1640 دلار بازگشت.

نمودار روزانه اتریوم

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array