به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نگرانی بازار در مورد کمبود عرضه پس از تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان و روسیه تا پایان سال جاری میلادی (2023) قیمت نفت را در اولین ساعت معاملات روز چهارشنبه (15 شهریور) بالا برد؛ به طوری که قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 1 سنت معادل 0.01 درصد افزایش به 90 دلار و 5 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 سنت معادل 0.01 درصد افزایش 86 دلار و 70 سنت معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد که معامله گران نفت همچنان بر کاهش تولید متمرکز هستند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام

نفت خام برنت توانسته است شتاب صعودی قوی کسب کند. به نظر می‌رسد نفت برنت شانس خوبی برای ثابت ماندن بالاتر از این سطح کلیدی دارد.

گرچه شاخص قدرت نسبی «RSI» در منطقه خرید بیش از حد قرار گرفته، اما تأثیر خبر کاهش تولید قوی بود و بنابراین نفت برنت ممکن است بدون عقب‌نشینی بالاتر رود.

سرمایه‌گذاران انتظار داشتند عربستان و روسیه کاهش تولید داوطلبانه خود را در ماه اکتبر تمدید کنند، اما تمدید سه ماهه این طرح دور از انتظار بازار و معامله‌گران بود. کاهش تولید عربستان و روسیه علاوه بر کاهش تولید جمعی تولید کنندگان ائتلاف اوپک پلاس است که تا پایان 2024 تمدید شده بود. این تصمیم عربستان و روسیه نشان دهنده تاکید آنها بر تثبیت قیمت نفت در فضای پرچالش بازار است.

تحلیلگران عقیده دارند این اقدام عربستان و روسیه بازارهای جهانی نفت را محدودتر کرده و تنها نتیجه آن بالا رفتن بیشتر قیمت نفت است.

تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

صعود بازارهای نفت خام

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به تلاش خود برای ثابت ماندن بالاتر از مقاومت 86.00 تا 87.30 دلار ادامه می‌دهد، زیرا معامله‌گران بر کاهش تولید متمرکز هستند.

نفت WTI در حال حاضر توانسته است به بالای سطح 87.30 دلار برسد و در تلاش است تا بالای سطح 88.00 دلار تثبیت شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، WTI به سمت سطح 90.00 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی

از نقطه نظر تکنیکال، گاز طبیعی پایین‌تر از حمایت قبلی خود در کانال 2.60 تا 2.65 دلار قرار گرفته است و به سمت حمایت بعدی در محدوده 2.35 تا 2.40 دلار حرکت می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array