به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، جفت یورو به دلار آمریکا (EUR/USD) در بحبوحه نگرانی‌های جهانی به پایین‌ترین حد سه ماهه سقوط کرد. شاخص مدیران خرید (PMI) منطقه یورو نشان می‌دهد که خطر رکود اقتصادی در آینده نزدیک است.

آمارهای ضعیف رشد اقتصادی چین، مهمترین ضربه را بر این جفت ارز وارد کرد و آن را به پایین‌ترین حد از 12 ژوئن 2023 رسانید؛ به طوری که جفت مذکور به نقطه کف قیمتی خود رسید که آن را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار فارکس جذاب می‌نماید.

آمارهای موثر بر ارزش یورو

بخش خدمات چین، در سطوحی قرار گرفته که یادآور دوران قرنطینه و رو به افول است؛ به طوری که بر مشکلات اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان افزوده است. این سیگنال نزولی در سراسر بازارها طنین انداز شد و جفت (EUR/USD) را به 1.0747 رساند، نرخی که از 12 ژوئن مشاهده نشده بود. هم‌زمان با انتشار این آمار، اقتصاد منطقه یورو ضربه خورد زیرا بخش خدمات سریعتر از حد انتظار واکنش نشان داده و منقبض شد.

تشدید مشکلات منطقه یورو

بر اساس آمار منتشر شده، شاخص نهایی مدیران خرید (PMI) «نبض اقتصادی منطقه یورو» در ماه آگوست از 48.6 در ژوئیه به 46.7 کاهش یافت که پایین‌ترین سطح خود از نوامبر 2020 را نشان می‌دهد. این کاهش نشان دهنده شرایط بالقوه رکود است، زیرا سومین ماه متوالی است که این شاخص کمتر از مرز 50 بوده است. «سیروس د لا روبیا» (Cyrus de la Rubia) اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ، عنوان کرد که منطقه یورو ممکن است در نیمه دوم سال با چالش‌های سخت‌تری مواجه شود.

تقاضا و اشتغال؛ نشانه‌های انقباض اقتصادی

به نظر می‌رسد تقاضای مصرف کننده در منطقه یورو نیز در وضعیت متزلزلی قرار دارد. شاخص کسب و کارهای جدید از 48.2 به 46.7 سقوط و به پایین‌ترین حد خود از اوایل سال 2021 رسید. علاوه بر این، شاخص ترکیبی اشتغال نیز از 51.4 به 50.2 رسید که نشان می‌دهد شرکت‌ها تمایلی به افزایش نیروی کار خود ندارند؛ این موضوع به احتمال کاهش مشاغل در آینده نزدیک اشاره می‌کند.

پیش‌بینی کوتاه مدت جفت ارز یورو به دلار

با توجه به شاخص‌های ضعیف اقتصادی و تقویت دلار آمریکا، چشم‌انداز کوتاه مدت یورو نزولی به نظر می‌رسد. عدم قطعیت‌های مداوم در رشد اقتصاد جهانی، به ویژه به دلیل رشد ضعیف اقتصاد چین و خود منطقه یورو، زمینه را برای احتمال کاهش بیشتر این ارز فراهم کرده است.

نگاه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به آمارهای اقتصادی آتی و همین طور تحولات ژئوپلیتیکی معطوف خواهد بود، زیرا اینها در شکل‌دهی مسیر این ارز در هفته‌های آینده بسیار مهم خواهند بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array