به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و طبق داده‌های درون زنجیره‌ای اخیر، به تازگی دو تراکنش بزرگ، بازار اتریوم (ETH) را تحت تاثیر قرار داده است. به گزارش پلتفرم تحلیل داده سنتیمنت (Santiment)، دو نهنگ اتریوم 300 هزار واحد اتر (ETH) به ارزش تقریبی 500 میلیون دلار را از دو کیف پول مختلف به صرافی کوین بیس منتقل کرده‌اند.

این دو تراکنش اکنون یکی از بزرگ‌ترین تراکنش‌های انجام گرفته در شبکه اتریوم از 13 ژوئن (23 خرداد) تاکنون به‌شمار می‌آیند. هنوز دلایل اصلی این حرکت مشخص نیست و ممکن است لزوماً بر قیمت اتر تأثیری نداشته باشد.

تراکنش های اتریوم

در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم با حدود یک درصد کاهش، در محدوده 1625 دلار در نوسان است. این ضعف حرکت در نمودار قیمت این ارز به خوبی دیده می‌شود.

تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

پس از افت قابل توجه قیمت از سطح مقاومت بحرانی 1800 دلار، قیمت اتریوم به زیر میانگین متحرک 100 روزه و 200 روزه سقوط کرد ولی در نزدیکی تراز 1.6 هزار دلار به خوبی حمایت شد و روند سقوط قیمت شتاب کمتری گرفت.

این منطقه حمایتی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا دقیقاً با سطح اصلاح فیبوناچی 61.6% مطابقت دارد، این سطح، محل آغاز حرکت صعودی قدرتمند قبلی به سمت مارک 2.1 هزار دلاری است که در اوایل ماه مارس اتفاق افتاد. ولی اگر قیمت به زیر 1.6 هزار دلار سقوط کند، احتمال رکود نزولی به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت اتریوم

علاوه بر این، داده‌های درون زنجیره‌ای از وجود احساسات نزولی قوی در بازار اتریوم حکایت دارند. میانگین متحرک 30 روزه نشان می‌دهد که نسبت خرید به فروش اتریوم طی چند ماه گذشته در مسیر نزولی قرار داشته است.

وقتی این معیار بالاتر از عدد 1 باشد، نشان دهنده احساس صعودی و کاهش آن به زیر عدد 1، نشان دهنده احساس نزولی در بازار است. هرگونه کاهش قیمت به زیر حمایت 1600 دلاری می‌تواند منجر به آغاز اصلاحی عمیق‌تر و حتی افزایش احتمال سقوط تا مرز 1000 دلار شود.

اما آنچه در آینده نزدیک می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور مثبت روند حرکت اتر را تغییر دهد، تایید ETF آتی اتریوم است که البته محتمل به نظر می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array