به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)، اسطوره محبوب فوتبال، برای پاسخ دادن به سوالات مختلف در مورد فوتبال، در یک تست دروغ‌‌سنج شرکت کرد و از برنامه‌های خود برای انتشار مجموعه‌ای از توکن‌های غیرمثلی (NFT) پرده برداشت.

ویدیوی این تست دروغ‌‌سنج در حالی پخش شد که این ستاره فوتبال دومین مجموعه NFT خود را با همکاری صرافی ارزهای دیجیتال بایننس (Binance) منتشر کرد. این مجموعه در ماه جولای به مناسبت جشن سلطنت این ورزشکار به عنوان بهترین گلزن فوتبال تهیه شد.

کریستیانو رونالدو
حضور ستاره فوتبال کریستیانو رونالدو در تست دروغ‌سنج. منبع: Binance

طرفداران فوتبال در این ویدیو می‌بینند که رونالدو به سوالات مرتبط با فوتبال مانند اینکه “آیا پرتغال قهرمان جام جهانی خواهد شد؟” یا اینکه “آیا در 40 سالگی همچنان در اوج بازی خواهید کرد؟ با “بله” یا “خیر” پاسخ می‌دهد.

وقتی از او پرسیده شد که آیا هیچ توکن غیرمثلی (NFT) در اختیار دارد یا خیر، این ورزشکار پاسخ داد “بله” و تست دروغ‌سنج تایید کرد که او حقیقت را می‌گوید. وقتی از رونالدو پرسیده شد که آیا برنامه‌ای برای انتشار NFT‌های بیشتر در آینده دارد، نیز نتایج یکسانی به دست آمد.

رونالدو اولین مجموعه NFT خود را با همکاری بایننس در سال 2022 پس از امضای قرارداد شراکت چند ساله با این صرافی منتشر کرد. هدف این همکاری معرفی فناوری Web3 به طرفداران فوتبال در سراسر جهان از طریق کمپین‌های مختلف NFT عنوان شد. طبق اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر شد، NFTهای منتشر شده توسط رونالدو به طرفداران این امکان را می‌دهد که شانس تعامل انحصاری با این ابرستاره فوتبال را به دست بیاورند.

در همین حال، در گوشه دیگر زمین، رونالدینیو گائوچو (Ronaldinho Gaúcho)، ستاره برزیلی فوتبال، در تحقیقات مربوط به یک کلاهبرداری رمزارزی در برزیل شرکت داشته است. روز 27 آگوست (5 شهریور)، رسانه‌های محلی گزارش دادند که این فوتبالیست در جریان تحقیقات مربوط به یک شرکت هرمی که ظاهراً با یکی از شرکت‌های او در ارتباط است، در مقابل دادگاه حاضر نشد.

این فوتبالیست سرانجام روز 31 آگوست (9 شهریور) در برابر کمیته تحقیق حضور یافت و داشتن هر گونه نقش در این طرح را رد کرد. این شرکت هرمی به قربانیان خود وعده سود 2 درصدی ارز دیجیتال در روز را داده بود. در متن شکایتی که علیه این شرکت مطرح شد، شاکیان خواستار غرامت 61 میلیون دلاری هستند. به گفته این ورزشکار، این شرکت بدون مجوز از تصاویر او استفاده کرده و ادعا کرد که خود او نیز قربانی این طرح شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array