به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا با کاهش اندک شاخص دلار و احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری حمایت شده و دوباره به سمت اوج یک ماهه اخیر خود حرکت کرد. در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 13:28 روز دوشنبه (13 شهریور)، اونس طلا در کانال 1941.88 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

آمارهای منتشر شده روز جمعه (10 شهریور) نشان داد که رشد شغلی در ایالات متحده در ماه اوت افزایش یافته است، اما نرخ بیکاری به 3.8 درصد افزایش یافته و افزایش دستمزدها تعدیل شده است. این آمار احتمال توقف افزایش نرخ بهره در این ماه را تقویت کرده و بر دلار تأثیر گذاشت.

این شرایط به نفع سرمایه‌های غیر سودده مثل طلاست. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

کاهش ارزش دلار ابتدا قیمت طلا را به 1953 دلار رساند، یعنی بالاترین رقم طی 4 هفته گذشته. اما افزایش دوباره ارزش دلار باعث پایین آمدن قیمت طلا شد و حالا قیمت طلا در محدوده 1940 تا 1945 دلار معامله می‌شود.

با توجه به ابزار فد واچ (CME FedWatch)، معامله‌گران اکنون 93 درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود، نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

از نقطه نظر تکنیکال، مومنتوم طلا به طور فزاینده‌ای مثبت شده است؛ چرا که قیمت توانست برای چهار جلسه متوالی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) معامله شود و اکنون سطح 1930دلار، حمایت اصلی بازار است.

قرار است حداقل هفت مقام فدرال رزرو در این هفته، پیش از نشست سیاستگذاری بعدی در 19 تا 20 سپتامبر، سخنرانی کنند. این سخنرانی‌ها میتواند به طور محسوسی بر بازارها اثر گذار باشد.

«تیم واترر» تحلیلگر ارشد بازار (KCM) گفت: «فلز گرانبها تحت تأثیر اتفاقاتی خواهد بود که در پایان نشست سپتامبر کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) برای بازدهی خزانه داری رخ می‌دهد. اگر شاهد کاهش بازدهی بر اساس انتظارات نرخ بهره باشیم، این یک تحول مثبت برای طلا خواهد بود.»

«کلوین وانگ» تحلیلگر ارشد بازار در آسیا و اقیانوسیه «OANDA» گفت: «به نظر می‌رسد که چرخه فعلی فدرال رزرو شروع به ایجاد نوعی تسهیل تدریجی در بازار کار ایالات متحده کرده است که ممکن است انتظارات تورمی بالا را کاهش دهد.»

در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 24.11 دلار رسید، پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 957.76 دلار رسید و پالادیوم 0.2 درصد افزایش یافت و به 1220.16 دلار رسید.

اگر معامله‌گر بازار طلا هستید، توصیه می‌شود شاخص دلار، سخنرانی مقامات فدرال رزرو و تحرکات نرخ بازدهی خزانه داری را زیر نظر داشته باشید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: reuters , reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array