به گزارش  ایران دکونومی، طی روزهای اخیر خبری شایعه شده بود مبنی بر این که یکی از شروط واردات خودرو، مالکیت خودرو فرسوده است. همین موضوع باعث شد، قیمت خودروهای فرسوده در پلتفرم‌های منتشر کننده آگهی خودرو افزایش قابل توجهی را ثبت کند.

به این ترتیب مالکان خودروهای فرسوده با این پیش‌بینی که تقاضا برای خودرو فرسوده افزایش قابل توجهی خواهد یافت، قیمت خودروهای خود را به شکل قابل توجهی افزایش دادند؛ تا جایی که در برخی آگهی‌های منتشر شده شاهد آگهی پیکان 500 میلیون تومانی بودیم.

برای واردات خودرو هیچ نیازی به خودرو فرسوده نیست

در راستای افزایش قیمت‌های اخیر بازار، «مهران سالاریه» رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: «اشخاص حقیقی که قصد واردات خودرو دارند نیازی نیست خودروی فرسوده به نام خود داشته باشند.»

«سالاریه» همچنین عنوان کرد: «حجم قابل توجهی گواهی اسقاط از سال‌های گذشته در سبد مراکز اسقاط انباشت شده است که پاسخگوی نیاز واردات و تولیدکنندگان داخلی خودرو است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای همه واردکنندگان خودرو اعم از حقیقی و حقوقی پس از واردات خودرو و ترخیص از گمرک، گواهی اسقاط تخصیص داده خواهد شد و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.»

صحبت‌های «مهران سالاریه» رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، همچون آب سردی بود بر پیکر کسانی که بازار خودروهای فرسوده را طی این چند روز ملتهب کرده بودند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array